Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 17-köpråd
Läst 576 ggr
Loviisaa
0

Första systemkameran

Ja nu är det dags. :D

Behöver lite råd och tips. Har sparat ihop till en kamera. Antagligen en Nikon, verkar vara inne på det. 

Har ni tips på modell? Hade tänkt köpa begagnat eftersom pengarna inte räcker till. Kanske ett billigare kamerahus och ett bra objektiv.

Fotar mest bara hästar. Någon som kan rekommendera ett objektiv? Inte för dyrt. :?

Varför inte tipsa både och. Lägg gärna in bilder också! Som är tagen med den kamera samt objektiv. :D

Besök gärna min blogg! 

Lovisaanderssonn.horseworld.se

ssofia
0

Det är lättare och rekommendera något om du skriver vad du exakt har för pengar och röra dig med.. och gissa sig till vad "eftersom pengarna inte räcker till" är för prisklass är lite svårt faktiskt 😉

När jag rekommenderar någon om kamerahus/objektiv brukar jag ofta säga att man vinner ganska mycket på att köpa ett nytt kamerahus+kitzoom, och sen sparar man till ett bra begagnat objektiv i den kategorin man nu vill ha. Man vet aldrig riktigt vad man får när man köper ett begagnat kamerahus (lite som lotteri), men objektiv överlever många kamerahus.

Marrieh
0

Håller med föregående talare, första kameran skulle jag i så fall vänta med. Spara pengar och köpa en ny, för om det skulle vara något fel på huset så kanske inte en oerfaren fotograf märker/inser att det är fel. 

Att lägga upp bilder tagna med kameran är sällan till stor hjälp för det säger ingenting om kameran. Som alltid är det fotografen som gör kameran och en bra fotograf kan ta fantastiska bilder med den enklaste av kameror samtidigt som du kan sätta den bästa av kameror i händerna på en mindre bra fotograf och bilderna kommer ändå inte bli bra.

----------------------
• Marielle Foto