Objektiv för ridhus
Behöver lite tips. Ska köpa en ny Nikon D3100, mina föräldrar vet hur mycket jag älskar och fotografera så dom var så himla snälla och betalar hälften. 1500. Så får jag pengar över till ett objektiv. :D
Kommer foto både ute mycket(hästar) och i ridhus och då vill jag ha ett objektiv som fungerar bra i ridhus (ska helst också kunna gå och fotografera utomhus också) och inte ger för mörka. ;)
Priset för högst ligga på 2000 tyvärr. Har inte mer. :/ Kan ju alltid kolla begagnat också.
Har kollat på ett på Elgiganten. Eller snarare flera faktiskt. Det är väl att jag inte vet om dom passar D3100 får väl fråga. Om ingen här är vet? :)
Nikon AF-S 50mm f/1.8G Objektiv kostar 1650 kr
Nikon 40mm F2.8 AF-S DX Micro Nikkor Objektiv Kostar 1989
Har ni något av dom här objektiven som ni kan rekommendera? =)
Besök gärna min blogg!
Jag har 50 mm:arn, SKITBRA men tyvärr är ljus osv, men jag saknar zoomen när jag fotar hästar i ridhus ex. :/
#1 Ja, synd att dom kostar så mycket. Tack för hjälpen :) #2 får väl kolla lite begagnat också. Härlig bild! Tack för hjälpen! :D tur att det är sommar snart. Längtar till ute tävlingarna..
Besök gärna min blogg!
Jag skulle satsa på 50mm objektivet.. det andra du skrivit är ett macro (micro som nikon kallar det) och har betydligt mycket segare autofokus, lämpar sig inte riktigt till rörliga motiv :)
#4 tack, det hjälpa mig mycket! :)
Besök gärna min blogg!