Stämpel?
Jag vet inte om jag har lagt ut detta inlägg i fel kategori..visste inte riktigt. Iaf. :)
Jag vill ha en stämpel/namnteckning bara för att skydda. Har det hellre än att mina foton blir stulna. Har försökt skriva på vitt papper sen laddat upp det på datorn till gimp och försökt där. Men har ingen aning hur man gör. :S
Någon som skulle kunna förklara för mig? :) Det är så nytt för mig :P
Besök gärna min blogg!
Vill du att ditt namn står på dina bilder?
#1 Ja precis. :)kan ju köra det enkla sättet med att bara ta vanlig text och göra den lite genomskinlig men vill ju ha något eget för skojs skull också :-)
Besök gärna min blogg!
Om du vill ha en mer "autograf" liknande, är en ritplatta att rekommendera, annars kan du försöka hitta någon font som är ovanlig! :)
Om du kan skanna in din autograf rent så är mitt tips att öppna upp den i Photoshop, markera din signatur och göra den till en brush/pensel. Det gör du genom att gå in på "edit/redigera" leta fram knappen som det står "define brush../Define brush preset../definiera pensel" och där döpa penseln till ex. Signatur. Sen är det bara klicka OK. Så har du din signatur sparad som en pensel som du snabbt kan måla dit på dina bilder.
Detta funkar bara på bilder som är "rena".. Det bör alltså inte vara skräp i det vita, då får du redigera bort det innan.
Detta kan säkert funka i andra redigeringsprogram, men jag har bara koll på PS.
Och jag ber om ursäkt om detta inlägg är helt virrigt, klockan är halv fem på morgonen och jag har ännu inte gått och lagt mig.
/ Line Kinnari
www.linekinnari.se - Portfolio
#4 det gör jag i gimp fungerar super bra. Men bakgrunden hänger med.😕
tack för all hjälp. :) Ska nu sitta och försöka igen..tänker inte ge upp. ;)
Besök gärna min blogg!