Föl bilder.
Nu är våren här och fölen börjar komma! :)
Tycker det vore trevligt med en tråd med endast fölbilder, då jag själv aldrig kan se mig mätt på dessa söta små varelser.
Så att alla ska få kommentarer på sina bilder kanske det blir bra om man måste kommentera bilden i inlägget innan (och gärna flera!) innan man får lägga ut 1 bild?
Denna bilden är på ett Islandshäst föl som heter Tira.

Åh va söööt!

#3 TACK!! 
Jättesöt :) Nu är det riktiga föltider. På två dagar jag jag fotat 3 föl varav det yngsta var en halvdag.
Lägger ut sen.
Själv har jag inte tillgång att fota föl alls…

MItt lilla föl är inte längre något föl…. han är över ett år nu :-)

#9. Snacka om att jag blir avundsjuk, 10 föl att fota ;) här finns det bara ett föl som ännu inte får gå utomhus pga. vädret :/

#0 naw.. :/ en häst ja brukar va hos (isis) fölade ju för nån vecka sen typ, de fölet dog ju, så de vart inga bilder :( men nu väntas de att en annan vi känner ska få föl ;) haha.. två faktist.. :) ja återkommer med bilder (förhoppningsvis) om ett tag ;) tihi

#16 Men gud vad tragiskt 
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
#17 Joo, 3st, den sista dog förra helgen :/
#16 vi hade abort virus istallet i vintras, men vårat överlevde…
Haha, ja Halmstad är både en babyboom och fölboom stad :) Längtar till sommaren då alla släpps ut, vissa går inne fortfarande.

#26 Jag gillar din bild på Pålpixan. Lite gammaldags känsla över bilden. Vilken kameran använde du?

Bild på lilla "Kajsa" (e: Jag du Bellouet) som föddes 18/5
Ägarens hemsida är www.racingbaathstable.eu

hmm. verkar som om ingen följde det som stod i första inlägget. Lägg in 1 bild efter att ha kommenterat minst 1 bild!!

Oj då. Jag kanske tänkte kommentarerna 

#49 Nej vad söt, synd att du fick med din skugga.
#51. Värkligen underbar söt^^ men eftersom skuggan ligger över fölet känns det som om det mer fokuseras på mamman.

#56 Synd att bilden är så liten.. Skulle vilja påstå att den är en aning suddig.
Hm.. eftersom att #57 inte bifogade någon bild så kommenterar jag #55;
Otroligt söt! Du har fångat fölet med ett nyfiket och härligt uttryck. Dock skulle jag önska att du hade gått ner på huk i ögonhöjd med fölet för att slippa den lite tråkiga vinkel från ovan som blev. Lite tråkigt också med det hårda blixtljuset, men eftersom att det var inomhus så blir det lite som det blir.
MVH Emelie
#53 Konstig effekt du lagt på, förstår inte riktigt varför? Svårt att ge kritik på bilden nu. Men du har fångat den i precis rätt ögonblick av traven, läckert. Sedan bakgrunden är väldigt rörig och trist. Något mer kan jag inte säga pga effekten.
Vet inte om Wilda klassas som föl längre, strax över 10 månader är hon och världens busigaste, men jag slänger in en bild ändå. Här är en från i vintras, hon är väl ca ett halvår på denna bilden och som ni ser, busig som få!

#53 Så små hovar som har där är det klart att hon fortfarande är föl :)
Jag slänger också in en fölbild. Fölet heter Gamel ox (och betyder typ skönhet på arabiska eller nåt) Han är typ 10-14 månader nu. Men inte könsmogen än, så jag tror han klassas som föl :)

#60 Man måste kommentera minst en bild innan man får posta sin egen ;)

#60 Det har jag redan gjort.

#60 Det har jag redan gjort.
#63 Jag tror tanken är att man ska kommentera hur bilden ser ut fotomässigt, inte storleken på hästens hovar.. Men jag kan ha fel.

URSÄKTA DÅ!
Det var menat som en upplysningen, inte kritik. Ursäkta om du tog det så.

Äh inget :P
Här är en bild på ett Shettisföl =)
Kommentera gärna eller ge tips på hur jag kan ta bort staketet. Eller gör ett försök själv? :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

#72 Men herregud..
Får man fråga hur det gick till? Sov sött lilla söta vän.
Var det inte ett annat arabföl du "kände" som dog också för ett tag sedan..?
#73. Han fick kolik, när veterinären kom var det redan försent…
Jo, det var det. Dessutom samma mamma till båda fölen. Ella är verkligen förföljd av otur!
#74 Fy vad tragiskt. Hemskt när livet bara hinner börja för att sedan ta slut… Han var för vacker för denna värld!! Himla synd om stoet också.
#71- vilken underbar bild, och gud vad tragiskt det som hänt, men jag antar att det är sådant man får stå ut med här i världen!
Jag laddar upp min absolut första bild här, och den är från förra året. Har inte fått chans att ta kort på den nya fölen än, även om det har kommit 2 st (en idag).
Bilden föreställer Solfagur och modern Negla. Bilden är varken beskärd eller rediigerad alls- helt original.

#78 Synd att bilden är tagen ovanifrån och inte i höjd med fölet, skuggan stör, öronen kunde varit framåt och svansen stilla, lite oskarp, tråkigt ljus. Även grimman stör och bakgrunden är inte den bästa men gulligt föl :)
Mvh Felicia
medarbetare på Marsvin.ifokus

#16 det va ju det isisen dog av! :o den som ja hade vntat på i typ, evigheter, föddes levande, men dog efter typ en timme eller nått..
om nån dag nu ska jag å fota ett föl, de vart inte två.. .'( den andra var dödfött.. :(

Härliga bilder allihopa har :D

#86-87 Extremt söta!!!!!!!!!!XDXD Ja har också en Dalsgårds shettis…Dalsgårds Boheme :P

Jätte söta bilder! Längtar mer än någonsin tills min och syrrans foderhäst fölar. Blir på gott humör av att se alla gulliga fölbilder.
/Matilda
#85 Trevlig bild, lite mörk dock. Älskar namnet på ditt föl - Highness låter jättefint =)
Haflingerföl som stod i en hage utanför Nybro när vi åkte förbi påväg hem från en tävling.

Fin bild dock känns hästen lite för infångad i bilden och den har lite dålig kontrast. Fotat i motljus?
Bild på ett av fölen i Gotland. Jag själv gillar beskärningen då man även får se en del av naturen och hästarna (hästen) som fölet gick med. Vad tycker ni?
MVH Matilda Andersson - www.mphotograph.2u.se

Den här bilden har inte jag fotat utan min pappa men den är så söt så jag lägger in den i alla fall!
Fölet är fotat på Skå Ridcenter.
//Linnea
Välkommen att titta in på min blogg!

#104 Tycker att det är lite för mycket skärpa på vissa ställen men annars jättefin bild och gulligt föl! :)
#105 Bra bild med fina färger, fast skulle beskärt den lite mer så att bara fölets huvud kom med.
#106 Fin bild, skulle dock inte vart fel med mer skärpa.
#107 Supersött föl! Håller med dig ang. beskärningen. På många bilder är det lite störigt med andra hästar i bakgrunden men på denna passade det.
#108, #109 Söta föl.
#110 Jag gillar tyvärr inte bilden. Visst har den finfin skärpa och mycket härligt skärpedjup, kombinerat med bra färger. Men bilden är inte speciellt smickrande för fölet, då den visar upp ett konstigt uttryck. Sedan tycker jag den är ganska rejält tajt, mer luft runt om skulle behövas.
MVH Anna

Detta är gotlandsrusset Tejas Morian. Bakom står mamma Tejas Monela (ELIT-premierad)
Bea Jakobsson, ~www.stuteriteja.se~
Medarbetare gotlandsruss ifokus
Medarbetare ponnytrav ifokus