Kritik ~ För en nybörjare! ;)
fin bild, men enligt mig så har den för lite kontrast. Sedan skulle jag vilja se hela öronen och hela halsen, dvs att du inte skulle zooma så mycket, eller att du skulle stått längre ifrån hästen :)
Bilden är alldeles för tajt skuren på "fel" sätt enligt minn åsikt, antingen skulle du ha zoomat ut och fått med mer av hästen och mer luft runtom, eller gått närmare och skurit bort öronen helt. I båda fallen är det för tajt även nertill, mer luft kring mulen tack :-)
Vad har du gjort mer i redigeringen förutom klonat bort transporten? Saknar både stuns färgmässigt i bilden samt för dålig kontrast, lite skärpa vore inte heller fel.
Lycka till!
Skärpan ser jag inget fel i men vore jag du hade jag beskurit bilden ännu mer. Gärna så att ögat hamnar i fokus, kanske skär du vid kanten på grimman. Jag hade också mörkat ner bilden en hel del och så mörkat ner bakgrunden så det blåa kommer fram mer i himlen.
Dessa bilder är helt oredigerade, det enda som jag ändrade i den andra bilden var att jag tog bort grimskaft och hästbussen i bakgrunden! :)
Men tack så mycket för kritiken och tipsen! ^^
~Liv Persson - Eucalyptuslivet.blogg.se~
Måste också bara säga att det är väldigt tydligt vid grimskaftet att det är klonat :)
/ Josefin
Följ mig gärna på min blogg, htt://josefintimmes.blogg.se
#6 Hehe…. Jag såg det när jag sparade! 🤪
~Liv Persson - Eucalyptuslivet.blogg.se~