Konstruktiv kritik önskas:)

#0 Gillas väldigt starkt! De varma färgerna och den nyfikna hästen ger ett lite lugnande intryck. Jag tycker att bilen är något för tajt beskuren, lite mer luft i över- och vänsterkant hade varit perfekt :)
#1 Söt häst, också här är färgerna väldigt varma och fina. Jag tror dock att bilden hade tjänat på att vara beskuren tajtare runt hästen och stående.
#2 Jag gillar bilden =) Lite mindre luft i överkant och mer i högerkant tror jag hade blivit bra, likaså något kortare skärpedjup så att bakgrunden slås ut lite mer.
#3 Wow, jätteläcker häst och bild!
Överlag fyra väldigt trevliga biler tycker jag :)

Tack så mycket för dina kommentarer:)

Väldigt trevliga bilder, särskilt de två sista! Håller med Emelie om att den första är för tight beskuren, just när det gäller shettisar tycker jag att man gärna får märka att de är små och därför lämna mycket luft över hästen. Emelie, får jag fråga dig hur man ställer in kameran på kortare skärpedjup, som du tipsar om?
//Linnea
Välkommen att titta in på min blogg!
#3 jag gillar den väldigt mycket, bäst av alla här ;) det ser ut som om hästen liksom lyser eller vad man ska säga :D
#6 Självklart får du det :)
Bländaröppningen som sitter i objektivet styr skärpedjupet, vid stor sådan får man ett kort skärpedjup och vid liten ett långt. För att kunna ställa in bländarens storlek använder man antingen läget M (Manuellt) eller A/AV (bländarautomatik).
I den här artikeln kan du läsa lite mer om att fotografera manuellt.

Tack för era kommentarer:)
Bilden på shettisen är det inte jag som beskurit i efterhand, utan jag fotade den så, så det är inte mkt att göra åt:/ Får tänka på det nästa gång istället=)
Börjar bakifrån #3 Superhärlig bild. Klockren vill jag säga. Du har fångat arabens "look" och samtidigt kan man skönja det tunga kallblodet i helheten. Vacker bild 
#2 Även denna en mysig bild. Men där som sagt bakgrunden hade kunnat vara mer oskarpt (prova clona). Jag skriver inte luft ha ha utan väljer ordet mer vy till höger.
#1 Blicken finns där. Mysig bild men hade gärna sett den i helfigur
#0 Helsöt, verkligen Shettis med bus i blicken. Färgerna runt om klär in ponnyn riktigt mjukt. Fin bild

Tack tack:)
#0 - Gud vilken vacker bild. Den ger en fantasykänsla om att vara ute i en magisk skog och möta en av dess under.
Synd bara på det vita till höger, antar att det är en svans?
Maggan, mgfotografi.webb.se
Medarbetare på Hästfoto.

Tack=) Ja det är en svans!;P