Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 15-bildhantering
Läst 298 ggr
EllinoreBoy
0

Bästa kameran?

Vilken är den bästa kameran om man vill ha en fin rörelse med bra skärpa och rätt fokuserad?

EllinoreBoy
0

rörelse bild menade jag.

Colt
0

Det beror nog på i vilken prisklass du menar ellinore. :P

Nemii
0

Jag kan ju i alla fall säga vilken som INTE är den bästa; Nikon Coolpix 5200! Jag är så jäkla less på min kamera så de e inte sant! Ibland vill ja bara slänga den i väggen eller hälla en hink vatten över den. Men så får jag påminna mig själv att då får jag vara utan, å det vill jag ju inte! Ledsen Usch, ja vill så gärna ha en ny

EllinoreBoy
0

2# ja, ingen speciell prisklass:P ahah 3# inte bra/:

Emelie-G
0

Om det inte är ngn speciell prisklass tror jag att en systemkamera för ca 10000 och objektiv för det dubbla nog är bra.

EllinoreBoy
0

putt

Anna
0

Säger som #5.

Omöjligt att säga exakt vilken kamera som är bäst.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

EllinoreBoy
0

jo, men vilken dom är bra ;P vad har ni och vad rekomenderar ni?

Anna
0

Om du talar om vad du max kan betala är det enklare.

Det finns systemkameror för 5000-10.000:-, men det finns även för flera hundra tusen. Du måste begränsa lite.

Vill du ha en t.ex Nikon D50 för strax över 5000:- eller vill du ha en Canon EOS 1DS mark II för 70.000:-?

Sedan samma sak med optik (objektiv). Vill du ha ett ganska bra för 1500-2000:- eller vill du ha ett för 30.000:-?

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Denna kommentar har tagits bort.
EllinoreBoy
0

asså, jag ska ha den som privatperson och då vet man väl ungefär vilka prisklasser man snackar om. Inte flera hundra tusen liksom.

Emelie-G
0

Men det är inte lätt att veta när du skriver att det inte är i någon speciell prisklass.

Jag föreslår att du går till en fotoaffär och pratar med dem, de vet bäst samt att du då kan klämma på och testa lite olika kameror :)

EllinoreBoy
0

#12 jag skrev om nån hade någon att rekomendera

AliceL
0

nikon d50, d40, d70, d80.. canon 350D 400D..

Haffi
0

# 0  Ofta är det så att en dåre kann fråga mere enn 10 vise kann svara. Med en så öppenfråga så fins det kanske 100tals svar.

Det andra är att kamra är en liten bete av at fota och oftast så är det fotografen som inte hänger med. Det hjälper lite om du inte har kunnande om hur det går til. lite mera enn att baara trycka på knappen.

Om du är orutinerad och värkligen har tänkt börja fota på alvar så skulle jag råda dig till att köpa en begagnat canon 300D eller en 350D  Dom kann du få från et par-tre tusen och du blir förvånad av vad kvalitet dom har i sig.

Lycka till.

Emelie-G
0

Efter vad jag har läst och hört rekomenderar jag väl då detta kamerahuset med standardobjektiv, tycker då även att detta objektivet kan vara bra att köpa så kan du fota hästar långt bort under någorlunda bra ljusförhållanden, dock behöver du köpa ett stativ också för att undvika skakningsoskärpa vid de längre brännvidderna. Även detta kan vara bra att köpa så du även kan fota vid sämra ljus tex inomhus i maneger, de har även bildstabilisator så skakningsoskärp inte blir ngt problem.

jojjehanna
0

OK, du hade ju inga snäva begränsningar så jag rekommenderar det jag köpte och ser att priset har sjunkit i Sverige (köpte min utomlands billigare) med en hel del.

http://www.cyberphoto.se/?http://www.cyberphoto.se/info.php?article=232125