Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 04-kritik-hästsport
Läst 743 ggr
cama
0

Premiär på travet

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Travsport är inte mitt gebit men fick i uppgift att fota lite en afton, här kommer lite bilder som jag gärna vill ha kritik på. Bra som dåligt, allt uppskattas. Tyvärr fick jag inte till bilderna för de sista kallblodsloppen som gick sent på kvällen.

cama
0

Denna

ElinSvensson
0

är det jag som är konsitg och ser dåligt, eller vad är det på den närmsta hästens bakben längst ner, ser ut som en benlinda, fast det går lite konstigt :S

ElinSvensson
0

#0 den första bilden alltså :P

cama
0

Denna

cama
0

Denna bild är på en god vän till mig som är amatörkusk, tyvärr gick hennes lopp sist och jag lyckades inte få till bilden.

divansson
0

#2 det är gamascher (stavning?), är ett vanligt skydd fasst det är bara travare som har de.. tror jag? har då alldrig sett nån ridhäst som har gamascher

Tycker du lyckades ganska bra förutom att det vart rörigt vid benen, men det går ju undan också.. ljuset vart bra på alla tycker jag.. Skärpan kunde vart bättre på  #1 och #5.. men tycker de var välldigt fina om trav inte är din höjdare direkt.. min favvo är klart #4.. ;) jättesnygg!

EllaMarine
0

#2 Jag tror hon menar det som ser ut att vara vita benlindor på hästen invändigt .. (:

divansson
0

#7 ojj, missförstod jag totalt! Generad Förlååt.. :)

Colt
0

Fina bilder! lite suddiga, men första bilden va jätte fin!
Jag var nere påsundbyholm och fotade lite i går.

Colt
0

En till, ja vill mä ha kritik! :D

Colt
0

En till

Colt
0

En till.

Colt
0

Och så en sista!

Emelie-G
0

#9 Väldigt fin del av traven, bra skärpa och fina färger. Det känns dock som att bilden lutar neråt, skulle gärna vilja se den lite upprätad. Lite mer luft, framför allt i över- och högerkant tror jag att bilden skulle vinna lite på.

#10 Jag tycker att du har fångat ett kanonfint uttryck! Skulle kanske vilja se liiite mer luft över hästen och till höger om den, åt det håll den tittar. Färgmättnaden känns nästan lite onaturligt hög då hästen ser väldigt röd ut, testa att sänka den lite så tror jag det blir bra :)

#11 Fin skärpa och en lite ovanlig vinkel på travbilder, gillas. Jag skulle nog vilja se lite mer förgrund samt mer luft i högerkant där inte hela hjulet är med. 

Bortsett från dessa småsaker tycker jag att bilderna var väldigt fina! :)

Colt
0

#14 Tack så mycket för kritiken!! :) Det är nog lite typiskt mig att beskära bilderna FÖR tajt! :P

netagirl
0

Jag var på trav igår och det var ingen lek att fotografera.Regnigt och lerigt var det! Fick nästan inga bra bilder.

netagirl
0

Så såg det ut! Fot i munnnen

Colt
0

#16 jasså du va också på sundbyholm! ja visst va de skumt väder! :S  men jätte fin bild du fick ändå ju!! :)

williemarrone
0

Måste bara lägga ut en bild på den underbaraste 17-åringen Scandal Play som ledde defileringen i Norbottten stora pris.
Snacka om hedershäst som sprang in dryga 12 miljoner kr det är en ära att få köra/rida honom.

EllaMarine
0

#16 Gillar den bilden skarpt ! :)

divansson
0

he, då slänger jag in en bild på ena häst som jag är stenkär i.. ;) Lugdunum.. Så undrbaaar! GRYMT snygg!

Lizzan
0

travhäst

Lizzan
0

travhäst..

Lizzan
0

travhäst…

Hannapanna
0

Sunbyholm, 070717 =)

Hannapanna
0

Special Cat

Hannapanna
0

..

Hannapanna
0

Yorktown Gunner