Kritik - Porträtt
Bilderna är fotograferade med min Canon eos 400d kiss digital x och objektivet Tamron 70-300mm f/4-5.6
Jag tar gärna emot medel mot hård kritik, och gärna även på redigeringen! 🙂
Väldigt fina porträttbilder! Första bilden är lite alldaglig men hästen har ett fint uttryck. Fokus kanske inte är den alla bästa men det skadar inte bilden så mycket.
Andra bilden har jag inte så mycket att säga om, väldigt fina färger och bra komposition, fokusen ligger bra, en bra bild helt enkelt!
Denna är nog in favorit av de tre! Färgerna och fokusen är fortfarande riktigt bra men här har bilden lite mer och berätta! Enda jag skulle vilja ändra är att ha lite mindre luft till vänster och få med hela håret på flickan.
Allt som allt, fina klassiska porträtt! :)
#3 Tack för kritiken!
Mycket fina porträtt alla tre. Min favorit blev den första - sjukt snygga gråskalor, och trots att den är svartvit så det den ut som en oljemålning. Grymt!
#5 Tack så mycket, det är min favorit också! Jag och min kompis Hanna (på bilden) skämtade om att den hade kunnat vara med i en hingstkatalog för varmblods travare, om han hade varit hingst ;)
Min favorit måste nog vara den andra bilden, härligt uttryck och den känns inte "för trång", rent allmänt känns det som att bilderna varit överexponerade och sedan blivit redigerade? och den första bilden ser oskarp ut, rörelseoskärpa? men du har dock fått till en fin gråskala ;)
Den sista bilden känns lite inklämd, hade sett trevligare ut med lite luft runt ekipaget :)
#7 Tack för kritiken! Nja, överexponerade var de nog inte, men jag har gjort bakgrunden lite mörkare. 🙂
Underbart vacker och karismatiskt häst, verkligen uttrycksfull modellhäst :) Alla är bra men ettan är klar favorit, bra jobbat!
-----------------------------------------------------
Nya bilder varje måndag, följ mig gärna på Facebook.
#9 Ja, han är riktigt vacker. Rolig namn har han också - All in on the Flop, ganska ironiskt så han är en travare! 🙂
Oi! Du er veldig duktig! Nydelige portretter!! Jeg elsker bilde nr. 3 og stemningen i det. Må også si at denne hesten så ut som en skikkelig modellhest! : ) Mvh, Lotte
#11 Tack! 😃 Ja han är en riktigt modell! ;)