Fjording SM
I söndags , den 22/7 , var jag och fotade på Fjording SM . Just den dagen hölls bara hoppningen . Eftersom att det var första gången jag fotade hoppande hästar så tog jag det mest som övning . Bakgrunderna kunde jag ju tyvärr inte göra något åt . Jag skulle gärna vilja ha konstruktiv kritik på några bilder .
Bilderna kommer snart , måste bara förminska dom >.<
Förminskade dom nog inte tillräckligt , för dom får fortfarande försämrad kvalité ..
Överlag fina bilder dock ser de lite korniga ut. Har du förminskat dem eller laddat upp dem i full storlek? Lite röriga bakgrunder och beskärningarna kunde ha varit bättre.
Såg du till en fjording som heter Chaplin med Maja Bogren i sadeln? Hon är härifrån Halmstad. Eller såg du till några fjordingar från Valla Ponnyridklubb?
~ MVH Matilda Andersson | www.mphotograph.2u.se ~
#10 , Jo , jag märkte också 'korningheten' , jag förminskade dom , men kanske inte tillräckligt . Jo , bakgrunden kunde jag inte göra så mycket åt , och eftersom att det var första gången jag fotade hästar som hoppade så har jag inte riktigt fått till tekniken hur man beskär dom bäst heller .
Hm , kan jag kanske ha gjort , men inte som jag kommer i håg (x
Hur mycket har du förmiskat dom? Har för mig att de ska vara mindre än 600x800 pixlar för att den inte ska bli kornigt. I överlag trevliga bilder tycker jag! Tyckte #4 (Bild 3) var väldigt intressant, kul idé :)
#12 , Ärligt talat så vet jag inte (x , kommer inte i håg . Tog något bara ^^ Tack (:

Hästen på Bild 6 ser ut att vara skimmel, konstigt ljus eller var den så ljus?
/ Annie, medarbetare på Teckning.
http://thelillan.blogg.se
#14 , Nej . Ljuset var så , den var värsta fin . I vissa vinklar såg det inte ens ut som en fjording ! (:

hur högt hoppade dom? :)
#16 , Oj .. jag vet faktiskt inte ! Det var olika klasser också .. men jag letade faktiskt efter höjden , om det skulle stå någonstans eller så , men jag såg det ingenstans .