Arab RIKS 2007
Spenderade en underbar helg på Arab RIKS den 21-22 Juli med min bästa kompis, och vi tänkte nu visa upp några bilder på de vackra varelser vi fått se. Vi tar gärna emot konstruktiv kritik, för vem vill inte bli bättre? Men observera att bakgrunder inte går att ändra, är man på en tävling får man helt enkelt acceptera sådan och även anpassa sig efter hur solen står.
Vi lägger in sex bilder (tre var) här nedan, så se och njut! 

Bra jobbat hörni! Alla bilder är mycket bra. Alla har kanonfin skärpa och bra skärpedjup. Vad använder ni för utrustning?
#1 Bra fångat, lite rörig bakgrund men det är näst intill omöjligt att få bra bakgrund på tävlingar/utställningar. Känns lite gul i färgerna.
#2 Jag gillar uttrycket, skuggan på halsen tar över lite väl mycket dock.
#3 Ljuvlig bild! Älskar vinkeln, snett bakifrån, och hur man ser svansen i hörnet. Även den känns lite gul dock. Kanonfin bakgrund.
#4 Gillar uttrycket, dock gör vinkeln att halsen ser lite väl lång och smal ut. Skuggan på halsen tar över lite för mycket.
#5 Häftig bild! Inte så väldigt smickrande för hästens kropp, men ändå en lite ovanlig del av steget vilket gör den intressant. Känns lite gul.
#6 Älskar uttrycket och hur det blåser i manen. Känns något mörk, jag hade nog även beskurit bort lite luft i överkant.
Det arabiska fullblodet är en fantastiskt vacker ras som verkligen kommer till sin rätt på dessa bilder!
MVH Anna
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Vackra bilder! Känns bara lite surt över att arabutställningen gick någonannastans än Halmstad då den alltid har gått här innan x/
MVH Matilda Andersson | www.mphotograph.2u.se

Typiskt att man skulle iväg just den helgen :'''(

#7 Det är inte utrustningen som gör bilden, så det låter vi förbli osagt 
Tackar för komentarerna! 
#10 Det vet jag, jag är bara nyfiken.
MVH Anna
Väldigt fina bilder Matilda.
Jag hänger dock upp mig väldigt på många bilder på din hemsida där horisonten är väldigt sne. Det är väldigt enkelt att rätta till i photoshop. Du borde prova.
Väldigt fina bilder :

#12 Varför komenterar du bilderna på hennes hemsida här, i den diskution vi lade ut med bilder från Arab RIKS? Det har ju inget med ämnet att göra..? :S
Nej men hon länkade till sin hemsida från dena tråd och jag gav henne ett tips så att hennes bilder kan bli ännu finare??

Tyckte bara att det var taskigt att du komenterade hennes bilder som inte hade med saken att göra men inte brydde dig om våra -.-' Då kunde du ju lika gärna skrivit i hennes gästbok?
#16, men gud tagga ner lite, spela roll det rörde ju inte dig!
Hörni! Tjaffsa inte för mycket nu. Det är ett forum, man får räkna med lite trådkapning ibland. Vill man absolut inte ha det får man ta ansvar för att själv skriva det i första inlägget.
MVH Anna
Flera fina bilder, visst är araber underbara att fotografera!?
#8 nej, arabriks har inte alltid gått i Halmstad…

#19 Tackar! Jo, araber är verkligen härliga att både se och fotografera!
#17 Nej just det, det rörde ju inte mig, och att det ska röra mig var syftet med hela den här diskutionen -.-'
Till de som anser att detta är en allmän tråd, tycker inte att man ska behöva säga till om att den här tråden handlar om Arab RIKS, det är ju knappast något man kan missa? Bilderna på hemsidan kunde lika gärna ha komenterats i gästboken.
Visst kan man glida ifrån ämnet lite, men den här diskutonen handlade om bilder från Arab RIKS, så då är det väl dem man ska komentera och inte andra?
Om det nu inte är någon vits med att hålla sig till ett ämne i en tråd så kan man ju lika gärna ha en diskution för allting, men nu är det inte så som är fallet.
Jag vet att detta inte är meningen men jag måste svara till dig.!
Taskigt???? Jag gav henne ett tipps för att hennes bilder ska bli önnu bättre det är snarare tvärt om än taskigt! Hon kanske inte hade tänkt på det innan!!

#21: Men då kommenterar man det i hennes gästbok, och inte i en tråd som inte ens handlade om hennes bilder! O.o
Nej men det gick fortare!!!
Jag har inte all tid i världen hallå!
Hörni, börjar bli lite väl onödigt tjaffsande här! Ingen har gjort fel så sluta anklaga varandra är ni snälla.
Om trådskaparen vill kan jag rensa tråden på onödiga inlägg.
MVH Anna