Filter ..
Jag har inte hunnit köpa filter till min kamera än , men tror att jag tänker göra det snart . Mest ska jag väl ha det för att skydda linsen och jag väljer mellan UV-filter och Skylightfilter . Vilket har du ? Just nu lutar det mot Skylight då jag tycker att det verkar bättre , fast egentligen vet jag inte varför (x . Tycker ni att det är nödvändigt med filter ? Vilket märke rekomenderar ni ?
Jag har kollat lite smått på Hoya Filter 1B Skylight 67mm Hmc , men så såg jag att det fanns Hoya Filter 1B Skylight 67mm Hmc Super också , det var inte särskilt mycket dyrare , men jag förstog inte riktigt skillnaden . Någon som kan förklara ? (:
Är det ingen som vet något eller kan rekomendera något ? :O

Jag har ett Hoya UV HMC :) Tycker det inte verkar vara någon större skillnad så du kan egentligen ta det som är billigast!
Jag har ett motljusskydd istället när jag fotograferar.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

#3 Jag har också motljusskydd, men filter är som en billigt försäkrig på objektiven, om det t ex skulle bli en repa där fram på objektivet så kostar det en massa pengar. Men blir det en repa på filtret kostar det ca 250;- att byta ut ;D
#2 Okej (:
#3 Hm , okeej .. Har du alltid på det då ? Eller bara när "det behövs" ?
#4 Yes, men mitt objektiv är helförsäkrat, med en självrisk på 195kr. Så går det sönder blir det bara att betala 195kr så är det ordnat!
#5 Ja det har jag alltid på.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling