Annons:
Etikett16-efterbehandling
Läst 1107 ggr
diesel92
12/12/12, 4:58 PM

Framkalla - vilken storlek?

Nu har jag lite bråttom, ska göra en "vinnartavla" till en tjej men det är så svårt att få exakta storlekar då det ofta blir för låg upplösning. Någon som har förslag på vilken storlek man ska göra dem i i tex photofiltre (eller annat program) för att få rätt till tex en 20x30 cm eller 30x40 (tror det är 30x40). Kommer ev beställa på fuji eller crimson.

Fuji har en tendens att beskära bilderna efter egen smak så ibland kan det bli fel vilket det absolut inte får bli.

Annons:
Hanna
12/12/12, 4:59 PM
#1

Du ger dem i den storlek du ska ha dem i. När jag beställde foton för utställning på crimson så gjorde jag dem i 100x70cm.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

diesel92
12/12/12, 5:00 PM
#2

1#: Okej. :) Har aldrig beställt från crimson. Du vet inte hur pass snabba de är i leverans?

Hanna
12/12/12, 5:11 PM
#3

#2 Tog ca två och en halv dag innan vi fick sakerna och då var det 30st stora bilder.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

diesel92
12/12/12, 5:21 PM
#4

3#: Oh va bra :D Har akut nu i jul nämligen. Riktigt bra att det inte beskärs och så, verkar dessutom snabbare än fuji

Hanna
12/12/12, 5:34 PM
#5

#4 Man får välja själv om bilderna ska vara helt orörda eller inte. Superbra tycker jag. 3-5 dagar tror jag det tar ungefär.

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

FotoAlle
12/17/12, 12:33 AM
#6

Crimson är grymma!

Ofta är bilderna klara inom 24 timmar. Nu under jul har de lite längre leveranstid.

Att vissa lab - även Crimson gör det - beror på vad du väljer hur bilden ska passas in på pappret.

I Crimsons egen guide hittar du utmärkt förklaring

http://crimson.se/?q=information/guider

Annons:
diesel92
12/17/12, 7:40 PM
#7

Aldrig mer fuji i alla fall. De bevisade ännu en gång hur dåliga de är. Fick beställda fotomuggar och de har  verkligen sågat sönder kvalitén. Suddiga över hela bilderna (Som de absolut inte var tidigare)

Informationen om att det kan bli så fick jag med muggarna! Är inte det något som bör informeras om på hemsidan från första början!?

Roliga är ju att mina kunder kommer i sin tur bli missnöjda. Kul! Eller inte

Upp till toppen
Annons: