Annons:
Etikett15-bildhantering
Läst 1553 ggr
manzii
1/15/13, 9:47 PM

Redigera?

Jag är lite nyfiken på hur ni redigerar era bilder så de blir starkare och finare. Kanske kan ni lägga ut en före och efter bild och visa hur ni redigerar? :)

Annons:
ROCCAM
1/15/13, 10:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Kul tråd!
Jag har faktiskt en passande bild jag slängde upp på min blogg för
inte så jättelängesen. Den visar iallafall skillnaden på före och efter.
Iallafall DÅ.

Jag ökar främst kontraster, men ljusar även upp dem en del - vilket jag f.ö försöker och måste att dra ned på, då det kan se rentutsagt förjävligt ut på vissa skärmar då jag inte fotar i RAW… ännu. Och det som ser bra ut på min skärm - enligt mig - kan se hemskt ut på andras. Som sagt.

Sen brukar jag vanligtvis - om fotot tillåter - dra upp färgerna en del.
Det var nog allt, iallafall det som är standard i min "ritual" i photoshop,
hahah. Jag gör väl inget speciellt och utstickande egentligen :)

FotoAlle
1/23/13, 10:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Och vad gör jag…ibland nästan ingenting förutom beskärning, ljust, kontrast - har ett macro som jag kör på nästan allt och kompletterar med justeringar vid behov - eller massor!!!!

Winden
8/4/15, 1:35 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Jag sitter på iPhoto… Bilderna blir faktiskt helt ok tro det eller ej, men såklart ska jag skaffa något mer avancerat snart!

(hittade inte orginalet på detta foto men här får ni se en färdigredigerad bild) :)

we need to freeze the world and keep it in our camera

ssofia
8/4/15, 10:17 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Här är ett exempel på min redigering. Använder mig av presets i Lightroom :)

Mvh Sofia

Medarbetare på Naglar

smackisoblacky
8/5/15, 12:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#5

Den "tråkigaste" bilden är inte redigerad medans den mer färggranna bilden är redigerad.

Kram / @Ruth_thebunny

zebraa
8/7/15, 1:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

En väldigt mörk bild från början. Jobbigt när det är soligt åt ena hållet och mulet åt det andra^^

Men här är iallafall en för och efter(: Jobbar i Photoshop CC, och fotar i raw. Utan det hade denna bild gått direkt till papperskorgen..  Drar upp ljusstyrkan, kontrast, mättnad, skuggor, ja lite av varje för att se. Sen drar jag alltid ner magenter(på färgsidan) för när solen ligger på får ofta tränsen en liten rosa lila färg på vissa ställen. Någon som vet varför det blir så? :/

Annons:
GuUuLd
8/7/15, 4:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Hur jag redigerar beror lite på vad för typ av bild det är, men här är en före/efter bild.

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

Upp till toppen
Annons: