Annons:
Etikett06-kritik-övrigt
Läst 5861 ggr
Artylay
3/9/14, 3:56 PM

Lek Hot or Not 9

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fortsättning på Lek Hot or Not 8!

#145

Jag har väldigt svårt att bestämma mig på den här. Jag gillar den eftersom den är trevlig och mysig i färgerna, och är skön att titta på. Jag känner dock att jag skulle ha behövt lite mer kontakt med häst och människa i bilden, och kanske ha dem mer till höger i bild så att de inte "ramlar ut" till vänster. Så det får nog bli Not

Men som sagt var, jag tycker det är en bra bild med ett fint budskap!

Hot or Not?

Fotade denna en väldigt molnig och disig dag. Så på just denna bild fick jag välja mellan fin bakgrund med motljus, eller lada + väg och medljus. Det fick bli finare brakgrund med konstigt ljus :)

Mvh
Rebecca Frödén

Annons:
suchthefool
3/9/14, 4:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Det här var svårt.. det är mycket jag gillar i bilden. Motivet är bra placerat, helt okej rörelse & val av omgivning är riktigt bra gjort! Fin skärpa och "bokeh". Men det får ändå bli en Not då färgerna i bilden inte tilltalar mig. På hästens kropp dras det mot rött/magenta, i det svarta drar det mot blått & så det grön/magenta i marken. Det blir inte riktigt harmoniskt för ögat. Lite för mycket färgstick helt enkelt.

Hot or Not?

/ Malin, medarbetare på Hästfoto iFokus

Besök gärna min blogg eller facebooksida!

Artylay
3/9/14, 4:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Not

Gillar bilden, men tror den skulle ha varit finare ur en annan vinkel. Trots detta har du gjort ett jättebra jobb med motljuset :)! Jag har sett de andra bilderna som du lagt upp från det fototillfället och jag måste säga att de är riktigt fina!

Hot or Not?

Mvh
Rebecca Frödén

Eklang
3/10/14, 4:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Hot!

Fastnade speciellt mycket för ljuset och att du placerat hästen med mer luft bakom än framför, supersnyggt och kreativt! :)

Hot or not

Emma, medarbetare på Hästfoto.

Trongutten
3/10/14, 6:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Efter lite funderande blir det ett Not, jag tycker bilden är tråkig och tror den skulle bli mer intressant i svartvitt med lite högre kontrast och kanske även vinjettering. Men fin skärpa!

Hot or Not?

/ Josefin
Följ mig gärna på min blogg, htt://josefintimmes.blogg.se

Cronsell
3/10/14, 6:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Hot!
Fin häst och bra komposition.
Gillar kontrasten mellan den snötäckta omgivningen och den bruna hästen.

Besök gärna min blogg, eller gilla mig på facebook :)

Artylay
3/10/14, 8:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Hot!

Älskar denna! De bruna, varma färgerna passar perfekt tillsammans och kontakten mellan hästarna är jättebra!

Hot or not?

Mvh
Rebecca Frödén

Annons:
Anna
3/10/14, 9:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Not

Jag gillar verkligen bilden i grunden, fin komposition, härlig bakgrund och vägen skapar snygga linjer. Fint uttryck också och jag gillar vinkeln. Dock ser man att du redigerat bort saker i bakgrunden, jag gissar på en bil och en människa. Gillar inte heller fejk-lensflaren, det ser lite konstigt ut när det inte är sol. Hade gärna sett denna bild lite mindre behandlad, för som sagt, den är fin i grunden!

Hot or not?

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

FotoAlle
3/10/14, 10:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Efter lite funderande - HOT!

Gillar gråskalan och rörelsen i bilden. Hade dock velat ha en tajtare beskärning nerifrån.

Hot or Not?

suchthefool
3/10/14, 11:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Not. Jag förstår idén och jag älskar nyfikenheten som barnet på något vis ser ut att ha till hästen. Hästen ser ju helt klart väldigt road ut av situationen :) Så du har ju absolut fångat ett fint ögonblick. Men jag saknar skärpa på dem båda - det känns som att den ligger mer i gräset och i hästens huvud finns även rörelseoskärpa.

Hot or Not?

/ Malin, medarbetare på Hästfoto iFokus

Besök gärna min blogg eller facebooksida!

Ultra
3/14/14, 7:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

#9. HOT. Älskar hur du fått ljuset att bli så bra tillsammans med hästen.

Hot or Not

Emlielki
3/15/14, 3:20 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

#10 Not, tyvärr. Hästen var väldigt fin, men jag gillade inte hur den är beskuren och staketet (?) i förgrunden stör enligt mig.

Hot or Not?

/ Line Kinnari

www.linekinnari.se - Portfolio 

suchthefool
3/15/14, 12:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Hot! Det kan lätt bli att en sådan här bild ser för redigerad ut men jag tycker att du har lyckats bra. Fint ljus och fokus på hästen och den dramatiska bakgrunden gör bilden spännande. Gillar hur du har placerat hästen & det stående formatet.

Hot or Not?

/ Malin, medarbetare på Hästfoto iFokus

Besök gärna min blogg eller facebooksida!

Artylay
3/16/14, 7:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#13

Hot!

Gillar motljuset och att bilden är så klar! Är lite halvförtjust i vinkeln dock, men förstår att den behövdes i kompositionen med ljuset.

Hot or Not?

Mvh
Rebecca Frödén

Annons:
Anna
3/16/14, 7:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Hot!

Jättefin tycker jag, härlig connection mellan häst och ryttare, fint komp, fina färger. Himlen ser en aning överrredigerad ut, man ser att du mörkat ner den. Bilden lutar även lite, men annars jättefint!

Hot or not?

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

[Smári-Alva]
3/17/14, 8:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

Ursäkta mig här är lite ny på det här…… HOT jätte cool bild ljus och fin! HOT OR NOT

Artylay
3/18/14, 11:38 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Not

Jättefin miljö och ljuset är riktigt vackert. Jag tycker dock att du valt helt fel vinkel för fotot. Jag rekommenderar dig att nästa gång gå ner på hästens nivå och att söka mer kontakt med den.

Hot or Not?

Mvh
Rebecca Frödén

Ellen K
3/18/14, 12:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

HOT- Tycker dock att det är lite mycket träd och "buskar" i bakgrunden. Men med en liten annan bakgrund så tycker jag att bilden skulle vara riktigt, riktigt snygg! Tycker även att det var jättekul att du lyckades fånga en bild när den bara stod på ett bakben :)

Hot or Not?

[tildemattson]
3/19/14, 9:17 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Hot

Fina färger, även om den är på gränsen till för röd. Fint motiv, ser ut som en glad häst.

Hittade denna på datorn, vet inte riktigt om den är så bra, men tänkte ändå ge den en chans här.

Artylay
3/21/14, 4:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Not

Jag förstår tanken med bilden, men själva utförandet fungerar inte riktigt. Det är en fin känsla i bilden, sommrig och lugn, men fokuset ligger fel. Jag tror det skulle vara en bättre bild med kortare skärpedjup, samt att hästarna de som kör är i fokus, inte gräset. Att du tar kortet lite högre ovanför gräset så att inte hästarna försvinner i det, och att färgerna är lite varmare :)

Hor or Not?

Mvh
Rebecca Frödén

FotoAlle
3/21/14, 8:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

HOT! Både trots och tack vare redigeringen.

Gillar ljuset samtidigit som den svarta tajta vinjetten känns väldigt pålagd. 

Hot or Not

Annons:
FotoAlle
3/24/14, 9:28 PM
#21

Puffar lite

Artylay
3/24/14, 10:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Hot!

Fin häst, bra ögonblick och glad ryttare! Jättebra bild! 

Hot or Not?

Mvh
Rebecca Frödén

[Justie]
3/25/14, 12:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

#22

Hot, jag gillar miljön du har fotat i samt så för det orangea filtret att bilden blir väldigt varm och somrig, jag tyckte den var fint beskuren och fint motiv.

Bidrar med denna bild

Beccac990429
3/25/14, 7:09 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#24

HOT!:)

En gullig ponny dom gör sig bra på bild, skulle velat haft lite mer uppmärksamhet från hästen och kanske bättre ljus, men gillar bilden mycket!

HOT or NOT?

FotoAlle
3/25/14, 9:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

NOT!

Gräset är överkolorerad, och hästen är för mörk. Sedan så har du ingen kontakt med hästen alls. Men gillar iden. 

Hot or Not?

Artylay
3/25/14, 10:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

#24 Har vi möjligtvis båda fotograferat fina Lucky Sue ;)?

#25 

Hot! Jättefint motljus och bra rörelse! Gillar den :)!

Hot or Not?

Mvh
Rebecca Frödén

suchthefool
3/27/14, 9:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

Hot! En snyggt komponerad bild och jag gillar att de kollar åt varsitt håll. Fin känsla i bilden! Möjligen hade jag önskat den med mindre gulstick och toningen över känns ganska onödig. Den här bilden hade gjort sig såå bra om den varit lite mer naturlig med en helt blå vattenyta som omringar dem. I all sin enkelhet. Men jättebra fångat :)

Hot or Not?

/ Malin, medarbetare på Hästfoto iFokus

Besök gärna min blogg eller facebooksida!

Annons:
Emlielki
3/28/14, 8:04 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

#27 Hot. Mycket bra färger och ljuset är mjukt. Det enda som stör mig i bilden är att de vita hovarna smälter ihop lite med marken. Men ändå bra exponerat.

Hot or not?

/ Line Kinnari

www.linekinnari.se - Portfolio 

Trongutten
3/30/14, 9:23 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

Hot! Bra ljus, fin skärpa och rätt ögonblick fångat.

Hot or Not?

/ Josefin
Följ mig gärna på min blogg, htt://josefintimmes.blogg.se

[tralala Livi]
3/31/14, 9:51 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#30

HOT! Verkligen fin! Imponerad!

HOT or NOT?

[tralala Livi]
3/31/14, 9:52 AM
#31

Bilden blev visst sned…. hoppas det går bra ändå!

Artylay
3/31/14, 10:05 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32

Not

Jättesöt häst och ett fint ögonblick! Jag rekommenderar dig dock till nästa bild att gå ner mer på hästens nivå, inte ta uppifrån. Tänk också på ljuset. Just i den här bilden tycker jag inte att motljuseffekten fungerar så bra. Det är svårt att få sådant bra. Ta då istället med solen bakom dig :).

Hot or Not?

Mvh
Rebecca Frödén

Cronsell
3/31/14, 12:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

Not.
Fin bild och fin häst, men den ljusa redigeringen och den pålagda lens flare:n är inget som faller mig i smaken.

Hot/Not?

Besök gärna min blogg, eller gilla mig på facebook :)

Anna
3/31/14, 1:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#34

Not

Här gillar jag bakgrunden och kompositionen, men känner att ljuset ligger fel - den skarpa skuggan stör väldigt mycket tyvärr. Vinkeln är inte heller jättesmickrande i mina ögon. Bakgrunden ser lite väl ljus ut.

Hot or not?

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Annons:
FotoAlle
3/31/14, 3:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#35

Hot!

Fantastiskt djup i bilden, och jag är väldigt förtjust i bilder med en enhetlig färgskala, snygga linjer!

Hot or Not?

Emlielki
3/31/14, 10:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#36

#35 Hmm, kan inte riktigt bestämma mig. Bilden har en bra skärpa, men är ganska ointressant. Fotografiskt sätt ganska bra alltså, men motivet säger inget till mig. En bild som vilken annan.
Så blir nog ett Not, även om bilden är okej.

Hot or Not?

/ Line Kinnari

www.linekinnari.se - Portfolio 

Trongutten
4/1/14, 7:39 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#37

Lite svårt, jag är mest förtjust i bilder med högre kontrast.. Men det blir ett Hot ändå! Gillar kompet, skärpan och känslan i bilden :)

Hot or Not?

/ Josefin
Följ mig gärna på min blogg, htt://josefintimmes.blogg.se

Trongutten
4/4/14, 8:25 PM
#38

Ingen? :)

/ Josefin
Följ mig gärna på min blogg, htt://josefintimmes.blogg.se

Artylay
4/5/14, 10:50 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#39

Hot

Bilden kanske hade gjort sig bättre i svartvit eller med lite varmare färger. Kanske att du också ljusar upp den något. Men jag gillar den verkligen! Bra känsla, fint ögonblick och väldigt bra komposition!

Hot or Not?

Otroligt disig dag :P!

Mvh
Rebecca Frödén

Teddymarsvinet
4/8/14, 2:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#40

Hot!

Tyckte att det var en fin bild & miljön ser väldigt härlig ut. :)

Hot or not?

Primas - Uppfödning av Nonself Golden Agouti  Primasmarsvin.weebly.com 

/p>

MyBeauty
4/8/14, 6:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#41

Not

Är inget big fan av "huvudbilder" i "ätaposition mot marken". Sådana bilder säger mig ingenting. Och om man nu tar en sådan så skulle ett vaknare uttryck i ögonen ge bilden mer liv. Samt kanske ändra kontrasterna lite i snön. Väldigt mkt vitt blänk som det är nu. Men det är ju vad jag tycker :)

http://Mylifeandbrian.blogg.se

Annons:
Cronsell
4/8/14, 6:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#42

Hot
En snygg detaljbild som tilltalar mig.
Dock skulle jag gärna vilja se hela foten och lite mer av hästens bakdel.

Besök gärna min blogg, eller gilla mig på facebook :)

MyBeauty
4/9/14, 9:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#43

HOT!

Tycker att det var en riktigt annorlunda bild men gillar den! Roligt när hästen tittar sig själv i spegeln å verkar tycka att det var en riktigt snygg å ståtlig häst där! ^^

Bjuder på en gammal bild som jag fotade 2011. Hot or not?

http://Mylifeandbrian.blogg.se

suchthefool
4/9/14, 9:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#44

**Hot!
**

Tycker du lyckats bra med exponeringen, bra struktur i snön. Jag älskar verkligen tillfället du har fångat, hästen ser ju ut att nästan lägga sig i snön i farten!

Hot or Not?

/ Malin, medarbetare på Hästfoto iFokus

Besök gärna min blogg eller facebooksida!

Cronsell
4/10/14, 5:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#45

Hot!

Åh vad jag älskar den, haha.
Mycket power och jättefint uttryck.

Besök gärna min blogg, eller gilla mig på facebook :)

Anna
4/10/14, 5:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#46

Hot får jag nog säga! Väldigt intressant bild, man tänker till när man ser den. Välexponerad och skarp. Snyggt!

Drar till med en gammal bild (ursäkta vattenstämpeln, orkar inte redigera om den haha). Hot or not?

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Trongutten
4/10/14, 7:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#47

Hot! Jag gillar lugnet i bilden, kompositionen och färgerna. Hittar i stort sett inget fel att anmärka på :)

Hot or Not?

/ Josefin
Följ mig gärna på min blogg, htt://josefintimmes.blogg.se

suchthefool
4/11/14, 8:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#48

Hot!

I grunden en bra bild. Bra exponerat så att hästen inte blir utfrätt och den passar himla fint med maskroserna. Horisonten känns en aning sned vilket jag hade rätat upp & jag hade nog önskat lite lite mer luft runt hästen. Ett jättefint foto är det dock :)

Hot or Not?

/ Malin, medarbetare på Hästfoto iFokus

Besök gärna min blogg eller facebooksida!

Annons:
Dvärgvädur
4/11/14, 9:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#49

Not

Gillar motivet och ljuset, hästen är vacker den med. Men, personen stjäl för mycket fokus och färgerna känns som om dem inte riktigt passar. 

Hot or Not?

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

Dvärgvädur
4/11/14, 9:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#50

Äsch nu blev bilden uppochner, ska fixa det

                                                                   // Johanna

                                         Medarbetare på Dvärghamster iFokus

BamsePower
4/11/14, 11:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#51

NOT

Bilden är i sig själv fin och hästen har ett bra uttryck. Men den är i fel vinkel och att öronen är avklippta är bara synd för det gjorde saken värre då det blir konstigt!

Hot or Not

lili3337
4/13/14, 1:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#52

HOT

Gillar blicken hos hästen och skärpedjupet är perfekt! Det enda som stör mig är den röriga bakgrunden och att skärpan inte sitter på ögonen.

Annars var det en mycket bra bild, gillar den skarpt!

HOT or NOT

Glada hälsningar från lilla mig! Regnbåge

FotoAlle
4/14/14, 8:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#53

NOT

Gillar inte vinkeln, plus att det långa ögonhåret stör. Blicken tenderar att fastna i vecket ovanför ögat. Men häftig häst och bra skärpa.

Hot or Not?

MyBeauty
4/17/14, 8:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#54

NOT

Gillar blicken och ekipagets fokusering på uppgiften/banan. Dock så tycker jag att det skarpa ljuset på hästens huvud, sidan av bogen, ryttarens kavaj samt på hindret stör. Om ljuset hade varit lite mer dämpat på de ljusaste partierna så hade det varit en hot! Det är svårt med ridhusbilder :)

http://Mylifeandbrian.blogg.se

Cronsell
4/17/14, 9:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#55

NOT

Gillar vinkeln och idén, men hästens mörka färg i kombination med skuggorna och allt det svarta gör tyvärr att det blir en not.
Den kanske skulle göra sig bättre i aningen kontrastlös svartvitt?

Besök gärna min blogg, eller gilla mig på facebook :)

Annons:
Emlielki
4/18/14, 5:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#56

#55 HOT
Välkomponerad bild med bra kontakt med motivet. Enda jag stör mig på är hästens bortvända öra och grimskaftet. Kanske även skulle gjort sig bra med en nypa mer svärta.

Hot or not?

/ Line Kinnari

www.linekinnari.se - Portfolio 

Trongutten
4/19/14, 8:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#57

Hot, jag gillar kontrasterna och det faktum att hästen är vit gör att det hela funkar. Skulle hästen haft en annan färg hade troligtvis trädet tagit över alldeles för mycket uppmärksamhet. Möjligtvis att vinjetteringen har lite skarpa kanter i vänstra övre hörnet :)

/ Josefin
Följ mig gärna på min blogg, htt://josefintimmes.blogg.se

MyBeauty
4/19/14, 10:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#58

HOT
Gillar bilden. Bra fokus och bakgrundsoskärpa! :)
Kör på en hästrelaterad bild som inte är på en häst*
Hot or not?

http://Mylifeandbrian.blogg.se

suchthefool
4/20/14, 12:10 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#59

Not

Din idé i grunden är jättebra. Jag gillar att du har hängt tränset på en kant - det gör verkligen att tränset hamnar i fokus. Jag personligen hade nog dock önskat lite kortare skärpedjup och mindre skuggor. Bilden räcker inte ända fram för mig, men bra jobbat ändå!

Hot or Not?

/ Malin, medarbetare på Hästfoto iFokus

Besök gärna min blogg eller facebooksida!

ROCCAM
4/20/14, 11:40 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#60

HOT!
Fin skärpa och fint djup i bilden. Jag gillar verkligen de varma färgerna mot hästarnas bruna toner. Hela bilden känns drömsk och sagolik. Det enda som skulle kunna störa lite är väl staketstolparna i bakgrunden, samt de två reflexlikande punkterna på en av dem, men det är inget man tänker på så länge man inte rotar i bilden för mycket.
Verkligen underbar!

HOT or NOT?

strindberg07
4/20/14, 7:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#61

HOT!

Häftig bild med fin skärpa. Fokuset är på hästen och människan, och lite kul när de är i samma steg! Det enda som stör enligt mig är de bruna fläckarna framför hästen (bajs?). Annars en väldigt fin bild som jag verkligen gillar!

HOT or NOT? (P.S bilden är inte redigerad och jag är inte bra på att fotografera!)

Ellen10
4/21/14, 10:55 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#62

Not

Gillar tanken med en liggande häst, ser alltid så mysigt ut. Men jag gillar inte riktigt att bilden är tagen uppifrån. Du skulle ha kommit ner lite i samma nivå som hästen. Annars en väldigt mysig bild, och att hästen blundar ser ju gulligt ut också ^^

Hot or Not?

//Ellen

Annons:
MyBeauty
4/21/14, 11:07 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#63

HOT

Annorlunda vinkel men gör bilden intressant :)

HOT or NOT?

http://Mylifeandbrian.blogg.se

Artylay
5/2/14, 9:29 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#64

Not

Förstår idén men tror att den skulle göra sig bättre med hästens huvud lite mer vänster i bild och inte så centrerat. Nu ser hästen ganska stor och klumpig ut. Tror också att den ljusa bakgrunden förstör effekten lite. Men annars, en bra bild med fin skärpa och fint morgon(?) ljus :)!

Hot or Not?

Mvh
Rebecca Frödén

MyBeauty
5/2/14, 9:56 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#65

NOT

Bra tanke med bilden men det enda min blick fokuserar på är den stooora vita "fläcken" i hästens öga.. Lite för mycket blänk för min smak i ögat som drar uppmärksamheten till sig i en övrigt fin bild.

http://Mylifeandbrian.blogg.se

BamsePower
5/5/14, 3:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#66

HOT! Tycker om vinkeln och att svansen är så pass tydlig. Att den är svart-vit gör den däremot lite tråkigare enligt mig!

Hot or Not?

Bilden är direkt ut kameran och det finns en bra förklaring till kedjan!

P4go
5/5/14, 6:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#67

Not tyvärr. 
Fint fångat, Dock tråkig färg, lite dålig skärpa och kedjan förstör.

Det som överhuvudtaget är värt att göras, är värt att göras bra.

Artylay
5/5/14, 7:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#68

Hot!

Cool bild med bra, udda vinkel och mycket action! Jag skulle föreslå ett kortare skärpedjup dock, samt lite ljusare skuggor :). Annars, en riktigt bra bild!

Hot or Not?

Mvh
Rebecca Frödén

[Justie]
5/11/14, 5:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#69

#68 Hot säger jag 🙂 Bra skärpa, mycket färg och himmeln är inte för ljus. En lite annan vinkel eller "väntat" tills bakbenen lyfts från marken tror jag hade gjort bilden lite bättre, jag gillar inte när benen blir kapade trots att de inte syns så mycket 😉

Hot/Not?

Annons:
Cronsell
5/11/14, 5:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#70

Hot!
Tycker om allt med denna :D
Färgerna, skärpan, hästens pigga uttryck, bakgrunden och linjerna i gruset! Definitivt en superhot!

Hot/not

Besök gärna min blogg, eller gilla mig på facebook :)

ROCCAM
5/11/14, 6:06 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#71

HOT.
Jag har verkligen inget att klaga på! Glad bild med ett fint ekipage. Fin skärpa och riktigt mysiga färger. Gillar även att hindret är spikrakt, det ger bilden en skön balans.

HOT or NOT?

Artylay
5/11/14, 7:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#72

Hot!

Bra komposition och den svartvita effekten och skuggorna ger en grymt dramatisk effekt till bilden!

Hot or Not?

Mvh
Rebecca Frödén

BamsePower
5/11/14, 8:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#73

Hot! Bara älskar bilden! Är särskilt svag för skäckar med, hehe! Trevlig ljus och allt ser ut att vara lugnt i bilden. Man blir lugn av att titta på den.

Hot or Not?

Btw, vet inte benen är med helt men gillar bilden i övrigt hur hästen ser ut. så vad gör det om benen är lite avkapade. Denna bilden är direkt ur kameran och vid andra tillfällen så beskär jag bilden lite istället så det ser bättre ut :)

Peak303
5/13/14, 1:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#74

#73: Tyvärr not.
Stör mig på att både svans och ben är kapade. Sen (kanske är min skärm?) tycker jag att bilden känns små brusig och har en grå nyans över hela bilden.

Hot or not?

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

BamsePower
5/13/14, 3:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#75

#74. Blir ett not. Bilden är fin i sig själv men den är för vanlig! Många andra bilder finns det idag som ser ganska likadana ut så. Men annars var den lite intressant för hästen har ett trevligt uttryck om färgerna är passande!

Hot or Not?

Ronja06
5/13/14, 7:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#76

#75: I mina ögon HOT! Ljuset träffade fint i ögonen och bra mjuk skärpa. Hade velat ha liite mer kontrast och lite varmare färger. :)

Hot el Not? (första gången jag fotograferade hästar. Otroligt roligt!) :)

Mvh Emelie Förlägen

Annons:
Artylay
5/13/14, 9:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#77

Hot!

För att vara första gången har du gjort ett riktigt bra jobb. Jag gillar att ljuset skapar fokus på hästens huvud och bakgrunden och skärpedjupet är bra! Kanske skulle hästen vara placerad med till vänster i bild, men det är en smaksak!

Hot or Not?

Mvh
Rebecca Frödén

Ronja06
5/13/14, 11:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#78

#77: HOT! Härlig bild utstrålande harmoni. Mjukt varmt ljus och väldigt fina färger. Skärpan sitter som den ska. De ljusa partierna på hästen (baktill) är snäppet för ljust i mina ögon.

Hot or Not?

Mvh Emelie Förlägen

Cronsell
5/15/14, 1:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#79

Jag skulle vilja säga Not, mest på grund av redigeringen som inte riktigt faller mig i smaken.

Men alltså.. Skägg!

Så det får bli ett mellanting ;) 

Hot/Not

Besök gärna min blogg, eller gilla mig på facebook :)

Artylay
5/15/14, 10:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#80

Hot!

Bra bild med fint ljus och bra skärpa! Jag gillar inte riktigt manen som flyger, eftersom den förstör lite av kompositionen, samt att du klippt av ryttarens fot. Annars gillar jag bilden! :)

Hot or Not?

Mvh
Rebecca Frödén

maddefoto
5/16/14, 2:34 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#81

Efter lite tänkande så väljer jag HOT, tycker om bildens färger och tycker den är mysig. Det enda jag skulle velat se på den bilden är hela hästen då det "förstör" lite när du kapade benen. Men annars en mycket fin bild! Hot/ not? :) (Har bilden på helt fel dator, Så blir bilden med vattenstämpel)

Artylay
5/16/14, 3:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#82

Hot

Bilden är bra! Fint fångat och bra bakgrund och ljus. Jag tycker dock du borde räta upp den så att hindestöden inte lutar :). Och du, ta mer betalt för ditt arbete, det förtjänar du ;)! Den bilden är mer värd än 40kr!

Hot or Not?

Mvh
Rebecca Frödén

BamsePower
5/16/14, 8:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#83

Bilden är fin men över exponerad häst blir bara fel i mina ögon. Sedan kanske vissa gillar det. Men för min del blir det ett not tyvärr!

Hot or Not?

Annons:
suchthefool
5/16/14, 11:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#84

Det får bli Hot!

Jag gillar kompositionen, bilden är beskuren på ett bra sätt. Du har valt ett bra ställe att fota på om man ser till bakgrund och färg. Jättebra! Hästen ser nyfiken ut och bilden tilltalar mig. Jag hade dock önskat mycket mer skärpa på hästens ögon, nu ser den mer ut att sitta på bogen.

Hot or Not?

/ Malin, medarbetare på Hästfoto iFokus

Besök gärna min blogg eller facebooksida!

MyBeauty
5/17/14, 12:00 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#85

tok HOT!!!!

Älskar känslan i bilden. Hade en tanke på om öronen kanske borde ha varit med men slog bort den. Tror nog bilden skulle göra sig allra bäst som du har den här! Älskar den som sagt :D

Hot or not?

http://Mylifeandbrian.blogg.se

Artylay
5/17/14, 12:11 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#86

Hot!

Fin komposition, bra skärpa och bra bakgrund. Kanske att hästen skulle vara mer "i hoppet" om du förstår vad jag menar, men annars en jättefin bild :)!

Hot or Not?

Mvh
Rebecca Frödén

Ellen10
5/17/14, 6:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#87

HOT!

Tycker bilden är cool och lite mystiskt på samma gång. Helt rätt att den är svartvit också. Jag gillar den!

Hot or not? (Blir två i en då jag hade dom ihopredigerade..)

//Ellen

Artylay
5/17/14, 8:44 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#88

Hot! 

Bra porträttbild med fin skärpa och bra färger :)!

Hot or Not?

Mvh
Rebecca Frödén

maddefoto
5/17/14, 8:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#89

Ett både Hot och not, kan inte riktigt bestämma mig. Men ger "ett svagt Not" pga överexponerad bild, lite väl öcerexponerad för att jag skulle gilla bilden :)

Hot or Not?

Cronsell
5/17/14, 9:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#90

Hot
Jag gillar kompositionen och ekipagets position över hindret :)

Hot or not?

Besök gärna min blogg, eller gilla mig på facebook :)

Annons:
suchthefool
5/17/14, 10:05 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#91

Hot! Jättefin skärpa, det ser ut som att du har satt den precis rätt. Gillar bakgrunden och exponeringen starkt. Med tanke på solens läge har du valt precis rätt "vinkel" att fota åt. OM jag ska ha något att påpeka så hade jag gärna önskat en häst mer "i uppförsbacke". Som det ser ut nu så är den kanske i ett läge av steget som gör att bogen faller bort lite och en antydan av underhals kommer fram. Det är verkligen en småsak men det är ju sådant du kan ha i åtanke för att nästa gång få den perfekta bilden! :)

Men jag måste säga att det nog är en av dina bästa bilder :)

Hot or Not?

/ Malin, medarbetare på Hästfoto iFokus

Besök gärna min blogg eller facebooksida!

P4go
5/17/14, 11:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#92

Hot :)
Gillar bilden, ryttarens min är himla charmig, såå koncentrerad och fint fångat i steget.

Det som överhuvudtaget är värt att göras, är värt att göras bra.

Cronsell
5/17/14, 11:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#93

Not
Fint motiv, men oskärpan känns pålagd och färgerna är tyvärr för starka för min smak. - Det blir lite för mycket, helt enkelt. 

Hot or Not?

Besök gärna min blogg, eller gilla mig på facebook :)

[Howres]
5/18/14, 4:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#94

Hot, älskar bilden och det finns inga störande saker i bakrunden, kunde dock varit lite mer ''skärpa'' men annars superfin bild!

Hot or Not?

Artylay
5/18/14, 5:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#95

Not

Fin sommarbild och bra fart. Bilden är dock väldigt sne, oskarp och hästen är ganska framtung.

Hot or Not?

Mvh
Rebecca Frödén

lollonoordin
5/19/14, 2:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#96

Tycker att själva ögonblicket verkar väldigt mysigt på något vis, ger en känsla av gemenskap. Dock kan det också bli störande med att rumpan täcker så stor del av fölet, och skuggan (av ett träd?) stör bilden lite… Oroligt svårt att bestämma men jag tror jag säger HOT! :) Hot/not? (Bilden är uppladdad från datorn till mobilen och nu hit så kvalitén ser ut att ha tagit skada tyvärr)

Trongutten
5/19/14, 2:51 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#97

Jag tycker hästen är otroligt fin, men bilden håller inte hela vägen. Jag gillar inte att halsen är avkapad där den är det utan jag skulle gärna se att du tog ett steg tillbaka. Bläsen smälter även in lite i snön. Men som sagt, jättefin häst (!) och fint exponerat på hästens huvud. 

Hot or Not?

/ Josefin
Följ mig gärna på min blogg, htt://josefintimmes.blogg.se

Annons:
MatildaSjöberg
5/22/14, 12:39 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#98

Tyvärr not! Fin tanke med motljuset men färgerna är inte rätt, och rörig bakgrund. Men jätte söt häst! 😇 Hot or not? Vet att hästen ser lite tjurig ut, regn och blåst ;-)

FotoAlle
5/22/14, 11:34 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#99

Gillar ljuset och kompositionen. Färgerna är också bra. Lite trist med linjerna i bakgrunden och stängselstolparna men ett Hot blir det.

Hot or Not?

MatildaSjöberg
5/24/14, 1:06 AM
#100

#99 Yepp, tråkigt nog kan man inte välja sina bakgrunder på tävlingsplatsen 😢Tack för kritiken 😇

jiithra
5/24/14, 6:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#101

Snygg bild med fint ljus, något starka kontraster (kan vara min skärm då den är lite skum!). Tycker Hot.

Bild från idag. Hot/not?

Jag hoppas du har en fortsatt trevlig dag 🙂
Valar Morghulis
Artikelförfattare på Lajv ifokus

ROCCAM
5/24/14, 8:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#102

Tyvärr **NOT.
**Jag tror jag vet vad du är ute efter med bilden, men tyvärr känns den alldeles för beskuren samt att den är oskarp. Ryttarens huvud är kapat vilket bidrar till att bilden känns lite "trängd". Jag gillar dock tanken med bilden, men jag tror den hade blivit bättre om du inte kapat ryttarens huvud! Annars är det en fin häst, i ett bra moment över hindret enligt mig.

HOT or NOT?

Artylay
5/25/14, 6:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#103

Hot!

Bra kvallité, utmärkt skärpa och intressant komposition! Jag gillar den :)!

Hot or Not?

Mvh
Rebecca Frödén

Ellen K
5/25/14, 6:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#104

Hot!

Väldigt bra ljus i bilden, bra skärpa och inte "överredigerad", gillar att hästens position inte är i mitten heller :) hade dock varit snyggare med öronen framåt på den ;)

Hot or Not?

Annons:
Artylay
5/25/14, 9:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#105

Hot

Fin bild och bra kontakt med fölet! Lite komiskt med den ojämna pälsen vid huvudet, gillar det :)! Jag skulle dock ha föredragit att fölet var placerat lite mer till höger i bild, så att hela bakbenet fick plats.

Hot or Not?

Mvh
Rebecca Frödén

Artylay
5/29/14, 8:58 PM
#106

Putt :)!

Mvh
Rebecca Frödén

Anna
5/29/14, 9:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#107

Hmm, blir nog ett not efter lite fundering - fin idé och jag gillar känslan och kompositionen, men den faller på att man inte ser frambenen på hästen, vinkeln är lite udda. Tycker även ljuset/skuggorna/tonerna är lite för platta för att hästen ska stå ut ur bakgrunden. Men ingen dålig bild. :)

Hot or not?

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Cronsell
5/30/14, 7:06 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#108

Hot!
Underbar bild, ljuset är helt fantastiskt och den är väldigt välkomponerad.
Funderar på om man vill se alla fyra ben, men jag tror inte det skulle funka lika bra för bilden.
Alla goda ting är tre, eller vad är det man säger? ;P

Hot or not?

Besök gärna min blogg, eller gilla mig på facebook :)

Artylay
5/30/14, 8:56 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#109

Hot

Gillar den matta tonen i bilden. Fint ögonblick och annorlunda vinkel! Lite not på att ryttarens vita tröja flyter in i bakgrunden. Men annars en fin bild :)!

Hot or not?

Mvh
Rebecca Frödén

Denna kommentar har tagits bort.
FotoAlle
5/31/14, 9:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#111

Hot!

Trots ryttarens överexponerade överkropp - hade varit mycket bättre med en mörkare tröja, luddet på pullargrimman och smörblomman i förgrunden som skymmer bog och framben. 

Men en härlig, somrig bild med mycket känsla och glädje! Så en bild behöver inte vara tekniskt perfekt för att vara Hot!

Hot or Not?

Annons:
[Justie]
6/1/14, 6:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#112

#111 Hot, däremot tycker jag bättre om bilder där man kan se bakbenen och hindret då man får än bättre uppfattning om språnget och hinderhöjd.

Däremot är det väldigt fina färger, bra skärpa, ekipaget är glatt, piggt och koncentrerat.

Hot/Not?

suchthefool
6/1/14, 9:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#113

Hot! Tycker det är en jättefin bild. Hästen passar perfekt in i miljön och jag gillar din placering av hästen trots att man kanske inte ofta rekommenderar att ha motivet precis i mitten. Men det fungerar! Skärpan ser du ut att ha lyckats bra med också.
Minus är att det syns att du har klonat bort ett staket (rätta mig gärna om jag har fel) vilket stör helhetsuttrycket lite. Bilden ser även ut att vara lite svår med vitbalansen - hästen drar lite åt det blå/gröna hållet.

Hot or Not?

/ Malin, medarbetare på Hästfoto iFokus

Besök gärna min blogg eller facebooksida!

FotoAlle
6/1/14, 11:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#114

HOT!

Gillar hela bilden helt enkelt!

Hot or Not?

MatildaSjöberg
6/2/14, 12:40 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#115

Not Hade önskat att hästen var lite mer centrerad eller placerad till höger så det skulle kännas mer som den kom inhoppandes i bilden. Kanske inte den mest smickrande bilden på ryttaren heller. Men en härlig actionbild där det händer något och den är väldigt nära på att bli satt som hot! Hot or not!?

Artylay
6/2/14, 10:51 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#116

Hot

Jättefin studentbild! Jag gillar den gröna bakgrunden och löven som hamnar i förgrunden, de skapar en bra effekt. 

Jag tycker dock du borde ge mer plats över hästens huvud, så att det känns mindre "avklippt".

Hot or not?

Mvh
Rebecca Frödén

P4go
6/2/14, 10:53 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#117

Hot.
Love it.. Helt enkelt! 😃

Det som överhuvudtaget är värt att göras, är värt att göras bra.

MatildaSjöberg
6/2/14, 5:49 PM
#118

#116, tack för kritiken! Först tänkte jag lämna me rplats men övervägde och bestämde mig för att gå på så nära som möjligt utan att kapa 😇

Annons:
elvirawz
6/4/14, 5:10 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#119

Not, tyvärr. Hade gärna sett att fokuset var åt ansiktet och inte hela bilden, den kanske passat i svartvitt? Annars jättefin bild på supersöt häst :)

Hot or Not?

(Bortse från texten, hittade inte orginalet..)

elvira.horseworld.se

ssofia
6/6/14, 10:50 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#120

Hot! Älskar ljuset, men hade nog velat ha lite mer luft ovanför hästens öron :)

Hor or Not?

Mvh Sofia

Medarbetare på Naglar

BamsePower
6/6/14, 8:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#121

Hot! Älskar hur bilden är så höstig/vintrig och ett kallblod ser allt bäst ut då i sin vinterskrud! :D

Hot or Not?

(Bortsett från att hästen är lite överexponerad, det var den redan från början!)

suchthefool
6/6/14, 9:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#122

Not. Jag tycker att bilden är bra exponerad - vita hästar är aldrig speciellt lätt. Du har fångat ett jättefint uttryck hos hästen :) Men bilden saknar något som gör den mer intressant än så, är osäker på hästens placering i bilden. Hade kanske hellre sett en icke centrerad häst, mer på hästens höjd och att man gått något steg åt vänster för att få med mer av hästen och på så vis även få med mer av hästens fina uttryck. Men absolut bra jobbat! :)

Hot or Not?

/ Malin, medarbetare på Hästfoto iFokus

Besök gärna min blogg eller facebooksida!

Ellen10
6/7/14, 3:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#123

Hot! Jag gillar den! Känslan i bilden är härlig, skärpan är bra och bakgrunden är "ren" och fin! Jag hade tyckt att den var bättre om hästen bakom hade varit lite längre fram så att man såg mer av huvudet på den, men annars tycker jag den är jätte fin! Det passade med svartvitt också!

Hot or Not?

//Ellen

Englaa
6/9/14, 12:29 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#124

Jätte fint skärpedjup älskade verkligen det! Dock tycker jag nog att bilden skulle kunna bekäras lite upp till. Sen stör jag mig lite på "fläcken" vid bakbenen. Men jag säger HOT! HOT or NOT?

True leaders don't create followers..
They create more leaders!

BamsePower
6/10/14, 3:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#125

Tyvärr ett not. Hästarna är inte alls i fokus på bilden och försvinner bakom växter.. Annars fint ljus och fina färger!

Hot or Not?

Annons:
Daim och Nougat
6/12/14, 10:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#126

Hot!

Jag tycker om färgerna och att hästen är så uppmärksam, och bakgrunden är bra, en förbättring dock är att du kunde ha haft med benen. Men förutom det så är det en mycket vacker bild.

Min bild nu, HOT eller NOT!

ljungensjenka
6/13/14, 1:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#127

#126 Först och främst suuuperfin häst! Fint ljus och bra skärpa, tyvärr lite störande i bakgrunden men definitivt hot! Min bild! Hot or not?

BamsePower
6/13/14, 3:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#128

Hmm. Ett svårt val. Gillar bilden skarpt, det är fina detaljer och man kan nästintill räkna håren runt ögat som är i fokus. Men sedan gillar jag inte alls flugan. Det ser bara äckligt ut med den där. Men efter lite tänkande blir det hot! Att den är så härligt skarp uppväger flugan. 

Hot or Not?

[Justie]
6/21/14, 9:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#129

HOT! Väldigt trevlig bild, fina färger, bra skärpa och bra med fart! Som kritik hade jag nog velat se bilden tagen lite i en lägre vinkel, då benen ser lite korta ut annars samt att de närmsta två benen varit utsträckta istället för de bortre benparen 🙂

Ska vi inte göra en hot/not tråd 10 snart? Denna börjar bli lång!😞

HOT/NOT? :)

Emlielki
6/22/14, 12:58 AM
#130

Fortsättning här!

/ Line Kinnari

www.linekinnari.se - Portfolio 

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: