Annons:
Etikett24-forumet-ifokus
Läst 1378 ggr
Anna
2014-03-16 19:30

Presentationstråd

Vilka är ni, var bor ni, vad gör ni? Berätta om er själva!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Annons:
Trongutten
2014-03-16 19:59
#1

Jag heter Josefin Timmes och jag är snart 17 år gammal, bor i en liten by i södra Dalarna. Jag går första året på Naturvetenskapliga programmet och stortrivs än så länge. Jag har alltid älskat hästar och fotografering och då föll det sig ju lite naturligt att fota just hästar. Jag är en stor djurälskare och tycker om i stort sett djur av alla de slag. Jag är glad ägare utav en häst, en katt och en kanin. Jag vill gärna beskriva mig som glad och trevlig och det stämmer ju faktiskt oftast, så länge jag inte har en av mina dåliga dagar haha.

/ Josefin
Följ mig gärna på min blogg, htt://josefintimmes.blogg.se

event-bilder
2014-03-17 08:13
#2

Mathias Eriksson, 29 år, Bor i Falun. 

Utbildad kock från gymnasiet, sedan Systemvetenskap, jobbar i dag som Fotograf och IT-tekniker.

Fotografer för det mesta sport av alla olika slag. Från junior fotboll upp till världskuppen i Nordisk kombination.  Har blivit mycket hästar genom åren och jag finner detta väldigt intressant och utvecklande då det finns så många olika sätt att fotografera en häst. 

Driver tillsammans med min Fru Event-bilder.se, är godkända för F-skatt. 

Vi har även våran webbshop som frun/kollegan driver då hon inte är ute och fotograferar. vet att det är några här inne som har produkter från den till sina kameror. Hoppas de är nöjda med dem.

// Mathias Eriksson Event-bilder.se

FotoAlle
2014-03-17 09:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Jag är nog en av de äldre här på forumet, 45 år i år 😃 men man är ju inte äldre än man känner sig så säg 25 i stället…

Nåja, jag driver idag Ridskolefoto, vi fotar mycket tävlingar men också ridskolor och privatsessioner med och utan studio. Jag jobbar också två dar i veckan på en foto-videobutik på Södermalm för man kan ju inte bara ha roligt utan måste ju tjäna pengar också ;-)

Bor i Tullinge, söder om Stockholm, tillsammans med sambo och tre barn. Har, med vissa uppehåll, ridit sen 1975 och är idag medryttare på världens bästa häst Sir Tomas :-)

Fast det är inte Tompa på bilden, utan en kompis frieser Teide.

Anna
2014-03-17 13:47
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Anna, 20 år, bor just nu i Tranås.

Frilansande fotograf och på senare år även webbdesigner. Brinner för design och form och drömmer om att kunna leva på mitt företagande inom ett par år. Fotograferar mest hästar, men har även börjat intressera mig för dokumentär- och resefoto.

Utbildad hästskötare, men har tyvärr fått lägga ridningen på hyllan pga stelopererad rygg som inte håller. Försöker rida lite då och då på kompisars hästar för att stilla hästabstinensen!

Annars tycker jag om musik, min familj & min amerikanska pojkvän. Och mina katter förstås. :)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

CarolinePettersson
2014-03-17 17:08
#5

Caroline, 23år, Eskilstuna (Snart Gnesta) 

Jag driver bloggen Carolinesfotografier.blogg.se och har Facebook sidan Carolines Fotografier. 

Jag studerar just nu på Förskollärarprogrammet vid MDH beräknas  bli klar 2017.  Jag har fotografering som stor hobby och frilansar för Svensk Jakt och åker runt och fotograferar olika hästtävlingar i Sörmland :)

Jag bor ihop med min Sambo och våra tre jakthundar ;)

suchthefool
2014-03-17 19:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Jag heter Malin, är 24 år & bosatt i Kalmar. Läste 2 år på en hästlinje & läste sedan klart resten på distans, pluggade då en del webbdesign och media. Har i omgångar jobbat som hästskötare inom travet, både i Sverige & USA.

Är frilansande fotograf, och har även ett deltidsjobb (50%) på en kundtjänst. Förutom att fota hästar & hästsport så gör jag uppdrag åt en tidning här i stan. Fotar även hundar och enstaka barn. Jag gillar att koda & göra hemsidor & skulle vilja inrikta mig mer på det.. läste webbprogrammering på högskolan ett tag men utbildningen var lite för teknisk för min del.

Gillar allt som har med musik att göra. Spelade tom bas i ett tjejpunkband innan, haha. När jag inte fotograferar eller jobbar så kikar jag på filmer och serier. Har två hundar (en saluki & en dvärgpudel) som jag givetvis är ute mycket i skogen med. Jag har en sambo som jag givetvis älskar att spendera tid med också. När jag får tid över (inte ofta) så gillar jag även att nörda mig med spel!

Om jag hade fått välja vad jag helst hade ägnat all min tid åt på somrarna så hade det varit att fota tävlingar & åka på festivaler.

/ Malin, medarbetare på Hästfoto iFokus

Besök gärna min blogg eller facebooksida!

Annons:
Artylay
2014-03-20 12:23
#7

#4, #6

Anna och Malin, kodar ni hemsidor till privatpersoner?

Mvh
Rebecca Frödén

Anna
2014-03-20 12:24
#8

#7 Absolut!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Eklang
2014-03-20 12:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Jag heter Emma och är 18 år gammal, fyller 19 i år. Bor någon mil söder om storStockholm med mina föräldrar och pluggar sista året Ekonomi Juridik på gymnasiet. Efter gymnasiet vet jag inte riktigt vad som händer, antagligen börjar jag plugga direkt men jag har ingen aning om vart i Sverige jag hamnar, troligtvis hos min pojkvän i Sundsvall eller Stockholm där jag antingen fortsätter plugga Ekonomi eller Juridik.

Fotat mer seriöst har jag gjort sen 2009 då jag köpte min första systemkamera, och den har jag fortfarande kvar - min älskling. Fotar lite allt möjligt, gillar att bredda mina kunskaper hela tiden och pröva på nya saker.

Jag har en förkärlek till det svenska språket, så om det är någon som behöver hjälp med rättning av texter så är det bara att säga till ;) Jag håller även på med hästar, musik och bilar.

Emma, medarbetare på Hästfoto.

Anna
2014-03-21 10:50
#10

Jättekul att läsa mer om alla, verkligen!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

lili3337
2014-03-21 15:40
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#11

Lili, 11 år (Förlägen)

Bor i de tusen sjöarnas land och har fotat sen min mamma köpte en digital kompaktkamera runt 2010. Dock var det först 2013 som jag började tycka om fotografering. Letade som en galning efter vad t.ex. brännvidd är, hur funkar en systemkamera och sådana viktiga saker.

Har alltid älskat hästar. Som tur finns det en ridskola nära vår skola där min vän rider. Kommer inte att rida, kanske när jag blir äldre men nu har jag varken tid eller ork att göra det.

Ritar allt som går att rita på och sånt som inte går att rita på.

Glada hälsningar från lilla mig! Regnbåge

ssofia
2014-03-21 22:36
#12

Sofia här, 22 år från Småland.

Jag jobbar heltid som taxichaufför där jag mest kör skolbarn och matkörningar. Lite färdtjänst och annat skoj 🙂 Älskar mitt jobb! Bor tillsammans med min fästman sedan 1,5 år tillbaka och stortrivs verkligen. Tar ridlektioner en kväll i veckan och är medryttare på en ardenner två dagar i veckan. Är även ideellt engagerad i scoutkåren här hemma.

Förutom allt ovanstående så har jag ett annat sätt att spänna av på fritiden. Nämligen och knäppa bilder med mina kameror, vilket jag helst gör i skogen jagandes efter blommor eller annan natur. Annat som gärna fastnar framför kameran är min sambos systerdöttrar och min medryttarhäst givetvis 🙂

Jag är ett Håkan-fan in i märgen. Varje låttext sitter tatuerad i hjärnan, så fort jag hör ett par toner från en Håkan-låt jag kan inte låta bli och sjunga med. 😃

Mvh Sofia

Medarbetare på Naglar

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Cronsell
2014-03-28 00:06
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Caroline, 21, från Skåne.

Just nu läser jag fotolinjen på Fridhems folkhögskola i Svalöv, där jag dessutom vuxit upp.
Har dock bott ute på landet utanför Svalöv de senaste fem åren, och har alltid haft gångavstånd till ett ganska stort stall. Det ligger nog bara 500m från dörren.

Ville bli veterinär när jag var yngre, men insåg att fotografi var min grej och har siktet inställt på att starta eget när som helst nu. Väntar bara på att skatteverket ska krångla färdigt.

I övrigt så tycker jag om att pyssla med hästar, debuterade i tral in hand förra sommaren och ska på en träningstävling ganska snart.
Att vara ute i skogen och hänga med pojkvännen på jakt är också väldigt roligt och jägarexamen ska tas så fort jag fixat körkortet. 

Brukar även springa runt på sci fi-mässor och liknande tillställningar tillsammans med mina vänner i Nordic Garrison. Vi samlar in pengar till välgörenhet och sist jag var iväg fick vi ihop drygt 80000kr till Musikhjälpen 2013! :D
Stolt nörd.

Besök gärna min blogg, eller gilla mig på facebook :)

[tralala Livi]
2014-03-31 09:45
#15

Olivia heter jag! Men kallas Livi. Är 14 år😊

Har 5 shettisar och älskar att fota, även om jag inte är särskilt bra på det😛

Tvättäkta närking och håller på med trav och monté. Hästarna är mitt liv, jag går i skolan (8an) Har pojkvän som håller på med trav likaså. Han har dock ett russ och varmblod.

Läser mycket och ÄLSKAR att baka! Bakar mycket och är (om jag får säga det själv) duktig på det.

Väldigt pratglad och mycket att säga till om.🙂

Artylay
2014-04-03 12:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Mitt namn är Rebecca, jag är 21 år gammal och bor i en liten by nära Smögen på Västkusten. 

Jag jobbar för tillfället som ungdomsledare och har därför inte jättemycket tid till övers för just fotografering. Jag känner på mig att det kommer krocka mycket i sommar eftersom jag för det mesta jobbar helger, då alla tävlingar äger rum. 

Mina planer för framtiden är att försöka komma in på en fotoskola och sen göra allt jag kan för att starta ett eget företag. 

Förutom foto så älskar jag att måla och skriva. De båda går ofta ihop och illustrerar gärna mina egna historier. Älskar att skissa på papper och måla i Photoshop. Har använt mig av det programmet sen jag gick i 7:an. Mitt första Photoshop var Ps 5,0 Elements, vilket fungerade bra när det gällde att måla i, och ändå helt ok när det gällde att redigera. Men självklart fick jag insikt i vad jag missat när jag fick CS5 i studentpresent ;)!

PS. måste nog vara en av de få som älskar att fota hästsport men faktiskt inte rider själv.

Mvh
Rebecca Frödén

Upp till toppen
Annons: