Annons:
Etikett18-medlemmarnas-hemsidor
Läst 748 ggr
suchthefool
2014-03-25 11:43

wengdahl.se

Jag är inte klar med min hemsida ännu. Texter och portfolio innehåller mest material bara för att fylla ut & inget är liksom färdigställt! Det är i princip bara "mallen" som är klar. Men jag känner att jag behöver bolla lite tankar. För oj vad blind man blir av att ha suttit framför den där hemsidan.

För att kika behöver ni för tillfället gå in på denna url:

http://wengdahl.se/blogg/

Mina funderingar:

Det här med slidern på startsidan.. jag frågade om råd på ett annat ställe & då ville de helst ha en bild och sen flera byten. Logga på också (vilket jag höll med om, iom att den syns först i menyn när man scrollat neråt). Min idé innan var att jag skulle ha 2-3 kollage som rullade där. Nu har jag lite snabbt fixat med en bild på varje, men det känns inte hundra.

Och vilka bilder ska man välja? Det känns lite tjatigt att ha samma bilder som jag vill ha i portfolion? Kan man ha några som är samma, bör alla ingå i portfolion eller ska jag välja bilder som inte alls ska vara i portfolion för lite variation?

Tacksam för alla råd ni kan ge!

/ Malin, medarbetare på Hästfoto iFokus

Besök gärna min blogg eller facebooksida!

Annons:
Anna
2014-03-25 23:10
#1

Länken leder ingenstans för min del, blir bara vitt… 🙂

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

event-bilder
2014-03-26 08:32
#2

Jag skulle nog säga att kör samma bilder som portfolio men släpp inte ut allt. har du 20 i portfolio kanske du skall lägga 5-8 på första sidan och sedan byta lite till och från vad som rullar där. 

Eftersom hemsidan ej är klar så tar jag upp det igen. 

Har du F-skatt skall det skrivas ut och om du inte har det får du itne erbjuda tjänster men du får sälja produkter. 

I övrigt så är bayline ett snyggt och stilrent theme som gör sig bra för fotografer.

// Mathias Eriksson Event-bilder.se

suchthefool
2014-03-26 09:42
#3

#1 Vad konstigt.. har du testat att skriva det själv i adressfältet? Har kikat och det ska fungera på alla webbläsare.

#2 Jag ska köra på 12 bilder i portfolion så en 4-5 stycken i slidern kanske kan bli lagom då. Och givetvis skriver jag ut att jag har F-skatt.

Ja jag kände det! Hade svårt att hitta ett tema jag gillade. En bra början för mig som aldrig jobbat i just Wordpress innan (har alltid kodat mina hemsidor själv).

/ Malin, medarbetare på Hästfoto iFokus

Besök gärna min blogg eller facebooksida!

Anna
2014-03-26 09:58
#4

Med Chrome funkade det, kommer dock fortfarande inte ut i Safari. Skumt!

Men jag tycker slidern är snygg och effektfull, och jag gillar när det bara är en bild - full screen är väldigt hett just nu och dina bilder gör sig bra att ses stora. :)

En idé vad gäller vilka bilder som ska synas i slidern - det kan ju vara bra att representera varje enskild portfoliokategori (om man har sådana) med en eller två bilder i slidern på startsidan. På så sätt får man som besökare en första översyn och ett litet smakprov på vad portfolion (dvs dina bäst alster) handlar om. Men jag tycker även det är helt ok att ha med bilder på startsidan som inte återfinns i portfolion.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

suchthefool
2014-03-26 10:32
#5

Jättelustigt! I mitt Safari fungerar det. Kanske kan ha med versioner att göra?

Har inte tänkt att ha kategorier men givetvis kommer bilderna täcka olika kategorier i sig, så det är absolut en bra tanke att ha när jag väljer ut bilderna på startsidan. Känns skönt att höra att det fungerar med en bild åt gången. Första gången jag kör på något så stort!

/ Malin, medarbetare på Hästfoto iFokus

Besök gärna min blogg eller facebooksida!

Upp till toppen
Annons: