Annons:
Etikett02-kritik-rörelse
Läst 1624 ggr
Loviiisa
6/16/14, 9:58 AM

Kritik - Häst i vatten

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Önskar kritik på följande bilder tagna i helgen. Motivet är Nordsvenska hingsten Herkules fotograferad i vatten. Krävdes en del försök med inställningarna för att lyckas med exponeringen p.g.a. relativt mörk häst/ljus bakgrund och solens placering. Men dessa är definitivt två av dem jag är mest nöjd med!

Annons:
Loviiisa
6/16/14, 9:59 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Bild 2, riden.

emsyzz
6/16/14, 10:05 AM
#2

På första bilden trodde jag att mulen var en hov först.. Jag skulle nog önska att mulen inte var med i bild. Lite mer fokus på hoven i luften kanske. Gillar hur du fångade vattendropparna. Andra bilden tycker jag är helt perfekt. Riktigt mäktig!

Anna
6/16/14, 10:16 AM
#3

Första bilden är häftig och intressant, gillar verkligen ögonblicket du fångat! Tror den hade tjänat på att ha ett skärpedjup som täckte både vattendroppar och hovarna + mulen, nu vet man inte riktigt var man ska fästa blicken och bilden känns lite rörig.

Andra är ju jättefin, en klassisk sommarbild, fångad jättefint i en underbar del av steget där hästen ser kraftfull och positiv ut, jättefint exponerat, inga förlorade detaljer, fina färger och bra ljus.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

miinaanahita
6/16/14, 11:57 AM
#4

Foto nr 1 är är de enligt min smak lite för mycket vatten i gemförelse med hästen, jag hade velat se lite mer häst, förstår att detta är en detaljbild men bara någon dm till. sedan så är skärpan på ben o mule lite sämre, men de kanske var meningen! Hur som helst ett fin foto :)

Nr 2 är helt underbar! Den lockar verkligen till att hoppa upp på en häst och bara galoppera efter. Håller med #3 till fullo!

Loviiisa
6/17/14, 3:45 PM
#5

#3 och #4 jag har fler bilder ur liknande sekvenser med lite annat fokus, funderar på att beskära en till och lägga ut så får vi se hur proportionerna ser ut där mellan häst/vatten.

För övrigt tack för gedigna och trevliga kommentarer!

miinaanahita
6/17/14, 7:14 PM
#6

Ja jättegärna! Gör så!! 

Inga problem, kul att kunna bidra med något! :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: