Annons:
Etikett06-kritik-övrigt
Läst 895 ggr
[mitzylinnea]
2014-07-26 14:12

Kritik - Lätt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vill ha lätt kritik på några bilder :) Första gången jag fotar hästar med min egen kamera ^^ 

Är total nybörjare så ni får gärna dela med er med tips och ideer! 

Fotar med en Nikon 520, inget objektiv elr så :) 

Första bilden: Kunde tyvärr inte vända den :(

Annons:
[mitzylinnea]
2014-07-26 14:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Andra bilden: Kunde inte vända denna heller…

[mitzylinnea]
2014-07-26 14:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Tredje bilden:

fridanordqvist
2014-07-26 14:18
#3

haha men du är då verkligen överallt! ;D

Värdelös på kritik, men tredje bilden gillade jag! Vet inte varför riktigt, men tyckte om den iaf ^^

[mitzylinnea]
2014-07-26 14:27
#4

Haha xD Ja mig blir man då inte av med så lätt ;) 

Men tack för kritiken :D

MyBeauty
2014-07-26 20:03
#5

Svårt att ge kritik på bilder som inte är rättvända

http://Mylifeandbrian.blogg.se

[mitzylinnea]
2014-07-26 20:13
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Nu fick ja ta bilderna från FB för där kunde ja vända dom, så ja vet inte om kvaliten tar stryk av de…

Annons:
[mitzylinnea]
2014-07-26 20:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

MyBeauty
2014-07-26 22:49
#8

#6  Faller mig inte i smaken alls. Konstig komposition vilket gör att hästen ser ut att ha väldigt missbildad kropp? Ser ut som att huvudet sitter direkt på bogen i princip och den ser väldigt kantig ut. Hela bilden känns för mörk hela bilden i sig med bara himlen som drar blicken till sig. Jag hade gärna sett lite ljusare partier i hästens konturer, någon form av blänk - vilket i princip är omöjlig just då när du tog bilden eftersom solen försvunnit för mycket :)

#7 Gillar denna bättre.  Jag hade redigerat bort det röda huset som sticker upp bland träden samt tråden som går in i hästens bak samt  ovanför örat :).  Kanske hade att gå ner en nivå med kameran hade kunnat göra bilden bättre. Just nu är det lite "fågelperspektiv" - uppifrån och ner och lite för mycket av marken syns. Hästen ser även ut att ha tre ben :)

Keep up the good work! :)

http://Mylifeandbrian.blogg.se

[mitzylinnea]
2014-07-27 09:45
#9

Tack för bra kritik! :D Jag kan inte redigera bort saker i bilder så har nån lust med de så varsågod! 

Förstår lite vad du menar med #6. Jag gillar den däremot väldigt mycket :) Men de kanske är en smaksak :)

Upp till toppen
Annons: