Annons:
Etikett04-kritik-hästsport
Läst 1022 ggr
Smihlberg
2014-08-06 21:58

kritik årings aktion

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tänkte visa upp lite bilder från årings aktionen jag var på förra året :) Bilderna är från Nya Zeeland och det var verkligen roligt att vara där och fota! Det är engelska fullblod ska ja väl tillägga.

Annons:
Smihlberg
2014-08-06 22:02
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Det var även äldre hästar som visades upp för försäljning! En del hästar kunde du få för 600 kr (100 nz dollar). Hade själv gärna tagit me mig den här hästen hem, tycker den var riktigt fin :)

Smihlberg
2014-08-06 22:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Här kommer nog en av mina favoritbilder just för att den där lilla fina åringen var så otroligt lugn! Han knatade snällt bredvid den gamle mannen till skillnad från en del andra åringar som skuttade runt och var stressade.

Smihlberg
2014-08-06 22:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Ännu en häst jag gärna hade packat med mig hem :) Har en viss förkärlek för fullblod!

P4go
2014-08-14 14:30
#4

Gud va jag älskar fullblod. 
Och gud va glad jag är att jag köpte ett fullblod x)

Det som överhuvudtaget är värt att göras, är värt att göras bra.

Smihlberg
2014-08-16 16:44
#5

Ja men visst e dom härliga!^^ Älskar fullblod ja med. Hade ett fullblodssto som var helt underbar, tränade klickerträning med henne bland annat, så otroligt lättlärd :) Tyvärr finns hon inte mer men ska ja ha en häst igen kommer det bli ett fullblod!

Va gör du med din då? Hoppning dressyr? :)

P4go
2014-08-16 19:22
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Hon kommer direkt från banan och är precis fyllda 4 och jag har bara ägt henne i tre månader nu. Men hoppat henne en gång och hon gillar det och är väldigt fin i dressyren så hon blir nog allround :))

Det som överhuvudtaget är värt att göras, är värt att göras bra.

Annons:
Smihlberg
2014-08-19 01:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Åh va fin :) ser genom snäll ut för att bara vara 4! Roligt att få forma henne själv kan ja tänka mig ^^Va har hon för stam? Jobbade på fullblods stuteri förut så tycker sånt e lite intressant!

Bilden e från facebook men de här va mitt fina sto, hade henne i nästan 5 år :) Världens mest underbara häst, saknar henne otroligt mycke!

P4go
2014-08-19 10:10
#8

https://www.svenskgalopp.se/hast/visa/695489;jsessionid=2Wy2SLTFvQ60zs2gRJRp2Vzy3TGz3htNB05x2C1nd3JFCNjJ59Qj!754256308

Detta är hon :)
Kan ingenting om galopp i allmänhet utan det jag lär mig när jag hjälper till på tävlingar. 

Hon är fruktansvärt snäll! 
Kan rida ut ensam överallt, lastas utan problem (även om transport va lite läskigt att stå i själv när man är van vid stoor lastbil), Skiter i saker dom flesta unghästar skulle reagera på om dom aldrig sett det så som vattenmatta hängandes på ryggen, gå under en filt och massa sånt :))

Det som överhuvudtaget är värt att göras, är värt att göras bra.

Smihlberg
2014-08-19 21:21
#9

Åh inga namn ja känner igen på rak arm :/ Men fullblod e helt klart roliga att jobba med, de e så personliga! Älskar fullblod :)

De e ju himla smidigt med en lätt lastad häst! 
De låter verkligen toppen, låter som en häst som skulle vara roliga att klickerträna :) Har du inte redan funderat över det så borde du verkligen testa, de e hur kul som helst! Hästen blir desto mer trygg av det anser jag.

P4go
2014-08-19 21:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10

Vi tricktränar lite smått och mycket miljöträning. Klickträna kanske skulle vara något att prova :)) 

Jobbiga har väl varit att få upp henne i vikt. Vi misstänker magsår så hon får massa för magen och har blivit bättre men ibland är det jobbigt när folk ska kolla på henne för hon är tanig, något hon inte tar skada av dock :) 

På bilden hade hon stått i 4 veckor pga ryggont och värmen. Ändå kunde jag hoppa upp utan problem barbacka i grimma :')

Det som överhuvudtaget är värt att göras, är värt att göras bra.

Smihlberg
2014-08-20 20:34
#11

Jätte kul att höra att det finns fler som håller på me sånt :) gjorde det med min häst också! Det tycker ja verkligen att du ska testa, se bara till att du lär dig tekniken innan du börjar :) 

Oh de låter inte mysigt alls, hoppas hon blir bättre. Ser fin ut på bilden tycker ja :)

Åh alla säger att fullblod är "heta", de handlar snarare om hur man uppfostrar dem skulle ja säga :)

P4go
2014-08-21 10:19
#12

Jag älskar hur dom är. Pigga och framåt men väldigt känsliga! 
Kom äntligen upp på ryggen på henne igen efter fångkänningarna hon haft. Snart två månader senast och hon var pigg men superduktig 😃

Det som överhuvudtaget är värt att göras, är värt att göras bra.

Smihlberg
2014-08-22 01:32
#13

Jag älskar också det, sen har dom så mycket personlighet tycker jag :) Åh det måste kännas härligt! Har själv precis tagit upp ridningen efter att min häst togs bort, de e dags att komma igång igen känner ja :)
Vilken fin film hon ser verkligen lugn ut! Som sagt testa klickerträning jag tror ni båda skulle gilla det.

Annons:
Upp till toppen
Annons: