Annons:
Etikett12-uppdrag-bildförsäljning
Läst 769 ggr
Artylay
2014-08-11 13:31

Försäljning under tävling

När jag är officiell fotograf på en hästtävling brukar jag sätta upp affischer och bära min fototröja. Eftersom jag inte har fått upp min hemsida riktigt än så har jag inte någon hemsideadress skriven på tröjan, utan på den står bara mitt namn och "fotograf". Adressen står därför endast på affischerna.

Jag har fått kritik för att jag är så svår att hitta, och att jag inte har något eget tält. Själv skulle jag gärna ta in beställningar eller sälja på plats. Men eftersom jag bara är en person så är det lite svårt.

Sist fick jag ganska bra med beställningar efteråt, men jag vet att jag skulle kunna få fler om jag gör det lättare för ryttarna och deras respektive att hitta mig och kunna beställa så snabbt som möjligt.

Hur brukar ni göra när ni är på tävling?

Mvh
Rebecca Frödén

Annons:
Inkanyezi
2014-08-11 13:50
#1

Sätt upp en lista att anteckna sig på vid affischen och ha din e-post på tröjan, så blir du kanske lättare att nå? Eller mobilnummer? Du kan ha en särskild mobil för bara det här, exempelvis med kontantkort, så att det inte blandas med dina mer privata samtal. Med ett mobilnummer finns både möjligheten att ringa och att messa. 

Om du har en hemsida nu, kan du ju skriva den på ett band som du bär eller tråcklar fast på tröjan - plus kanske mobilnummer och e-post, som inte behöver vara den mobil och den e-post som du använder privat.

Artylay
2014-09-02 21:12
#2

#1

Jättebra förslag :)!

Någon mer som har något tips om vad man kan göra?

Mvh
Rebecca Frödén

Eklang
2014-09-02 21:42
#3

Jag fastnade lite på det där med tält eller vad man ska säga. Det vore ju bra om du hade en anvisad plats där du kan ha visitkort osv. med mail, nummer, hemsida och allt vad som finns/behövs. Du skulle även kunna ha typ en "lista" på tider du är där, tex. mellan klasser osv. om de vill möta dig personligen. :)

Emma, medarbetare på Hästfoto.

[mansolsson57]
2014-09-03 17:34
#4

Håller med #3 men sen kan du ha priser på fotona

suchthefool
2014-09-04 09:53
#5

Vanligtvis kör jag ganska enkelt - marknadsför lite på hemsida/blogg/facebook att jag ska till just den tävlingen. Oftast har jag också sammarbete med ridklubben och de läser upp information gällande mig i sina speakers. De brukar även skriva i ryttarmeddelandet att jag finns på plats samt hemsideadress.

Däremot har jag märkt att det faktist ger mest om man kan finnas på plats med dator/tält så att folk kan se bilder redan på plats. På något vis fångar man upp fler. Men då krävs ju att man har en medhjälpare, och det är inte alltid lätt :)

/ Malin, medarbetare på Hästfoto iFokus

Besök gärna min blogg eller facebooksida!

Upp till toppen
Annons: