Annons:
Etikett04-kritik-hästsport
Läst 1077 ggr
Ridtravartjej
2014-09-26 18:19

Kritik - Travhästar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Var och fotograferade på Gävle travet för inte så länge sedan och satt mig och kolla igenom och började redigera lite av bilderna. 
Tänkte kolla vad ni tycker om dem? Jag fick låna min lärares Canon 5D Mark III och de är andra gången jag fotar med den men första gången jag fotar hästar. Så kom med lite kritik vad jag skulle kunna tänka på :D

Första bilden gillar jag skarpt dock tycker jag de är synd att hovarna inte kom med, men eftersom jag inte kunde stå ute på travbanan så blev de så tyvärr :)

Annons:
Ridtravartjej
2014-09-26 18:21
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

En till bild jag blev väldigt förtjust i! Dock synd att inte kusken kom med men hade lite problematik med att komma ihåg vilket håll man zoomade ut och in på Canons objektiv :p

Solvalla_Liv
2014-09-26 20:11
#2

Väldigt fina! 😍

Första bilden: Om du ställer dig i början utav en raka så får du med hovarna. Så stp inte i kurvan eftersom att banan lutar så pass mycket. Kanske lite väl kapat i vänstra kanten dock. Men annars super fint!

Andra bilden: Jätte fin! Hästarna är fina, men som du sa; synd att kuskarna inte kom med… 😕

Ett tips: Kolla in och ut zoomningen innan 😉

~Liv Persson - Eucalyptuslivet.blogg.se~

Loviisaa
2014-09-27 00:14
#3

Gillar första bilden, räta upp den så blire kanon! ljuset är fantastiskt fin.

bild 2. Tänk på att aldrig klippa, framförallt ryggar och sulkys och kuskar ;)! det kan förstöra väldigt mycket, hellre att det blir tight än att de klipps bort.  

Vad hade du för objektiv?, jätte fint ljus! underbart.

Besök gärna min blogg! 

Lovisaanderssonn.horseworld.se

Ridtravartjej
2014-09-28 22:31
#4

#3 Hade ett 70-200mm med f/2.8 :)

idaaforsling
2014-10-13 13:50
#5

Men att jag aldrig tänkt på att åka dit och fota! Var det tävling när du var dit?
Kan man åka dit under träning eller är det stängt för allmänheten då?

Zakaraa
2014-10-14 00:21
#6

#3 Bilden är rak, titta på bakgrunden, att förgrunden lutar beror på att det är i kurvan och där är det ett naturligt lut på banan.

TS, jag gillar verkligen första bilden och tycker inte att hovarnas avsaknad stör, tycker snarare att det skapar en snygg effekt då man verkligen ser att banan är rundad tack vare banan i bakgrunden samt förgrunden.
Det jag saknar i bilderna är Farten som trav medför. Jag gissar på att det inte är något lopp i och med avsaknaden av farten? Jag saknar sportens action helt enkelt.

Vad har du för inställningar på dessa bilder? :)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Annons:
Upp till toppen
Annons: