Annons:
Etikett09-fotoutrustning
Läst 486 ggr
molllyr
12/10/14, 8:22 PM

Begagnat

Jag funderar på en sak… Att handla begagnat kan ju vara väldigt bra. Man kan hitta saker lite billigare osv. Men handlar ni begagnat?Använder ni er av blocket, tradera, facebook?   Hur gör ni?  Eller handlar ni aalltid av butik/i butik?

Själv är jag rädd för att handla någonting som sedan inte alls visar sig vara vad det utgav sig för, tex (objektiv) att det är en stor fet repa i linsen/ att det helt enkelt inte är i ett bra skick/ jag inte ens får hem varan…

Annons:
ssofia
12/12/14, 11:11 PM
#1

Jag har köpt en hel del saker begagnat och annat nytt. Har varit lika nöjd oavsett. Jag är dock alltid noga med att köpa original även om det är begagnat och inte någon tredjepartstillverkare. 

Liten lista på det jag köpt begagnat och varit supernöjd med:

Nikkor DX 17-55mm f2.8G (sålde för mer än vad jag gav när jag gick över till fullformat)
Nikkor 80-200mm f2.8 AF-D (Även för det fick jag mer än jag gav när det såldes)
Nikon 70-200mm f2.8 VR (Har fortfarande kvar)

Olympus 14-54mm f2.8-3.5 (Sålt)
Olympus 50-200mm f2.8-3.5 (Sålt)
Sigma 30mm f1.4 (Sålt)

Har även sålt lite grejer som jag köpte nya, det är otroligt enkelt att sälja framförallt optik på begagnatmarknaden. Efterfrågan är ofta större än man tror. Så länge man är noga med att berätta om alla skönhetsfel eller andra fel man haft någon gång som finns så är köparna nöjda. Blocketpaket är fenomenalt bra om man är osäker som köpare/säljare.

Mvh Sofia

Medarbetare på Naglar

Ellen10
12/13/14, 12:19 PM
#2

Blocket tycker jag är bra, för då kan man åka och titta på grejerna innan man bestämmer sig. Jag har aldrig köpt kameragrejer på tradera, för där finns det risk att man blir lurad och oftast är det ganska mycket pengar om man köper ett objektiv till exempel. Jag köpte ett av mina bästa objektiv på blocket, och där var det några tusenlappar billigare än om jag hade köpt det nytt. Men jag var väldigt noga med att testa objektivet och se att det inte var något fel på det innan jag bestämde mig, för som sagt, det är ändå mycket pengar och då vill jag veta vad jag får.

//Ellen

Upp till toppen
Annons: