Annons:
Etikett09-fotoutrustning
Läst 957 ggr
CarolinePettersson
4/22/15, 2:17 PM

Nikon D7000 Batteri kortslutning ?

Jag var och fotografera på Sundbyholm när plötsligt "extra" batteriet som jag för ovanlighetensskull började fotografera med, men efter 2-3 klasser. Helt plötsligt klickade det till lite lustigt och helt plötsligt gick det inte att fotografera, det visade bara Error på skärmen, snabbt som attan bytte jag till mitt andra original batteri och  och det visade fortfarande error, men när jag klickade till på utlösaren så hoppade kameran igång igen, när det andra batteriet var slut så skulle jag sätta in extra batteriet, men då var det stendött och inte ens minneskorten visades i lilla skärmen som alltid visas så fort man har batteriet i.

Är det någon som varit med om liknande förut ? Är det  bara att kassera batteriet eller vågar man stoppa in det i laddaren och försöka ladda upp det ?
Har haft det knappt ett år och är sparsamt använt.

Annons:
Inkanyezi
4/22/15, 2:36 PM
#1

Du kan troligen stoppa i det i laddaren utan problem, eftersom laddaren har säkerhetskretsar mot felaktiga batterier. Däremot är det så klart inte säkert att det tar laddning.

Om du stoppar i det, och det inte blir någon felsignal från laddaren, känn då efter om någon minut om batteriet blir onormalt varmt. Håll sedan koll på det ytterligare någon tid för att se att det inte blir överhettat. Om det börjar knäppa om det, eller om det blir väldigt varmt, ta då bort det från laddaren och kassera det.

ssofia
4/22/15, 8:24 PM
#2

Var har du köpt batteriet? 

Jag har två extrabatterier till min Nikon D610 (samma batterier som D7000) som jag har köpt hos Batteriexperten, de fungerar jättebra fortfarande (ca 1,5 år gamla).

Jag köpte i samma veva två batterier från Kjell o Company som inte fungerade som de skulle, trodde först att mitt (original) batterigrepp hade glapp, men det var alltså batterierna som spökade, de blev varma och ett av dem gick knappt få ur kameran då det expanderat(!!!) lämnade tillbaka dem och köpte istället ett originalbatteri till.

Mvh Sofia

Medarbetare på Naglar

CarolinePettersson
4/22/15, 9:25 PM
#3

#1 Ska testa det imorgon!
#2 Vet att jag beställde det från någon hemsida på internet, frågan är vilken det var men då kanske då det kanske är batteriexperten man ska vända sig till nu när jag behöver köpa nytt ^^

ssofia
4/22/15, 11:25 PM
#4

Har även haft batterier från Kaffebrus till min gamla olympus systemkamera, men de expanderade också och fastnade nästan i kamerahuset.

Mvh Sofia

Medarbetare på Naglar

CarolinePettersson
4/23/15, 7:51 AM
#5

Har testat att ladda batteriet nu, men den blinkar tre gånger och sedan lyser det bara rött, vilket oftast  betyder att den är färdigladdad. Så det blir nog till att kassera det…

CarolinePettersson
4/24/15, 9:18 AM
#6

Är det någon av er som har erfarenhet av Jupio-EN-EL15 batteri till Nikon ?

Annons:
event-bilder
4/25/15, 9:23 AM
#7

De vi har har funkar hur bra som helst. har 4 stycken i tjänst och har använd dem över ett år med laddning minst en gång i veckan. har aldrig haft problem. 

Dock vågar jag inte garantera något för måndags exemplar finns av allting.

// Mathias Eriksson Event-bilder.se

Upp till toppen
Annons: