Annons:
Etikett13-lag-moral-och-etik
Läst 924 ggr
Zakaraa
8/16/15, 11:24 AM

Vad säger lagen?

Jag har sökt runt på sidan men inte lyckats bli klokare så därför går jag direkt på sak i egen tråd.

Vad säger lagen om försäljning av bilder?
Hur länge kan man sälja bilder som "hobbyfotograf" utan att behöva betala ex skatt. När går man över hobby-gränsen och blir "riktig" fotograf?
Behövs några tillstånd för att sälja bilder? (ex har jag sett något om F-skattesedel?)

Vart kan jag lagar om detta med försäljning och "olika nivåer av försäljning" (med brist på bättre ord) som inte är skrivet i jurist-svenska (dvs någonstans där lagen är förenklad så en vanlig Svensson kan förstå.. 😃 har verkligen svårt att förstå svenskan som är i lagstiftelser, för mig är det inte ens svenska ibland, lol…)

Jag vill ju inte sälja mina tävlingsbilder utan att veta vad som gäller, kan ju bli en dyr historia om jag bryter mot lagen.

Så allt som har med försäljningen av bilder som står i lagen är av intresse inte enbart det jag specifikt frågar!

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Annons:
tlover
8/16/15, 11:29 AM
#1

Hej, jag skrev just en artikel om hobbyverksamhet inne på fretagande iFokus, jag tror den besvarar iallafall de flesta av dina frågor.

Hoppas du får svar på dina frågor om det inte räcker

l'm back

Zakaraa
8/16/15, 11:41 AM
#2

#1 Tack ska ta en titt! :)

med vänliga hälsningar Zakaraa
(länk:) Zakaraa's Råttuppfödning

Upp till toppen
Annons: