Annons:
Etikett06-kritik-övrigt
Läst 1531 ggr
Luckyt5
9/12/15, 9:07 PM

Kritik - fiskare till häst

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

När jag var i mitt hemland Belgien i somras fick jag äntligen se "hästfiskarna"! De fiskar efter räkor till häst, i havet. Skulle gärna vilja ha kritik på några av bilderna jag tog. :)

/ Tilda

Annons:
Luckyt5
9/12/15, 9:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

.

/ Tilda

MelodyX
9/12/15, 9:16 PM
#2

Härliga bilder. Tycker du fått till båda på ett bra sätt för att berätta något om bilden. Någon annan får stå för kritiken för det rent fotografiska men fantastiska motiv i alla fall.  Den sista hade jag gärna haft mer i mitten dock :-)

Luckyt5
9/12/15, 9:21 PM
#3

#2 Tack! :D

/ Tilda

Tjeja
9/12/15, 9:28 PM
#4

Håller helt och fullt med #2 jag kan heller inte detta med fotografering men du har i alla fall fångat enormt spännande berättande bilder för en som jag som aldrig hört talas om dessa fiskare innan!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Luckyt5
9/12/15, 9:30 PM
#5

#4 Åh tack! jag tror att det bara finns vid den Belgiska kusten, inte så vanligt alltså. Massor av turister var och tittade på detta! :)

/ Tilda

MelodyX
9/12/15, 9:46 PM
#6

Haha, blir sugen på att åka dit själv och titta på detta fenomen :-)

Annons:
Luckyt5
9/12/15, 9:51 PM
#7

#6 Finns några videos och fler bilder om man söker på "Paardenvissers - Oostduinkerke" på facebook, om du är intresserad av att se mer! :) https://vimeo.com/138306147 här är en av dem :)

/ Tilda

MelodyX
9/12/15, 10:43 PM
#8

Hur ofta fiskar de sådär? Är det året runt? Har goda vänner i belgien, kanske värt att besöka dem (och nu ska jag sluta vara offtopic i din tråd, ber om ursäkt för det).

Luckyt5
9/12/15, 10:46 PM
#9

#8 har för mig att de gör det året runt, men på somrarna är det främst för att visa turisterna :) det är lugnt! ;)

/ Tilda

Emlielki
9/20/15, 6:23 PM
#10

Riktigt vackra bilder!
Stämningen i den översta bilden är fantastisk, skulle nog funka superbra som en stor tavla! :D Jag kanske hör av mig efter löning om du är villig att sälja den som tavla. ;)
Jag har faktiskt ingen egentlig kritik till dina bilder i tråden. Kanske att måsen i andra bilden skulle ha varit lite mer till vänster för att balansera bilden lite bättre. Men annars gillar jag båda två!

/ Line Kinnari

www.linekinnari.se - Portfolio 

Luckyt5
9/20/15, 11:23 PM
#11

#10 åh tack! :D var du seriös där? *trög* Håller med om det med måsen!

/ Tilda

Emlielki
9/21/15, 7:22 PM
#12

Jag var seriös :D

/ Line Kinnari

www.linekinnari.se - Portfolio 

Luckyt5
9/21/15, 8:31 PM
#13

#12 alltså jag har ingen aning om bildens kvalitet är tillräckligt bra för en stor tavla, men jag kan försöka kolla det! har dock aldrig sålt en bild så jag vet ingenting om hur man gör och så ;)

/ Tilda

Annons:
Emlielki
9/21/15, 9:57 PM
#14

#13 Du får jättegärna kolla upp det och fundera över pris osv så kan du skicka ett PM till mig sen :D

/ Line Kinnari

www.linekinnari.se - Portfolio 

Upp till toppen
Annons: