Annons:
Etikett03-kritik-porträtt
Läst 1230 ggr
Smihlberg
11/11/15, 10:39 AM

Kritik porträtt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan 😊 Länge sedan man la upp något här! Jag var ute förra helgen och fotograferade min kära kollega och hennes 2 hästar. Vi hade inge vidare tur med vädret så ljuset är inte så intressant. Jag har fotat med mitt D600 hus samt mitt 50mm f1.8 och mitt 70-200 f2.8. Konstruktiv kritik tack 😃

Annons:
Smihlberg
11/11/15, 10:40 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

2

Smihlberg
11/11/15, 10:40 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

😃

Smihlberg
11/11/15, 10:40 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3
[Outlawly]
11/11/15, 11:03 AM
#4

Jättefina motiv! Jag hoppas att du har bättre kvalité för dessa var väldigt gryniga när man gick in på dem.
Jag skulle vilja se lite mer kontrast.
Första bilden var ju väldigt synd att tjejen blev ur fokus.

🌈

Smihlberg
11/11/15, 11:30 AM
#5

#4 tack så mycket 😊 yes jag tog dem direkt från facebook så det är nog därför de är gryniga. Ja de där med kontrast är inte lätt, de är alltid så fin kontrast i min Mac och sen när man kikar i min pc så ser demer grå ut. När det gäller första fotot så var det meningen att hon skulle vara ur fokus därav den öppna bländaren :)

ljungensjenka
11/11/15, 7:25 PM
#6

Tycker att bilderna var jättefina, speciellt nummer två (#1). Har du redigerat något alls? Kanske skulle kunna prova att (som sagt) ändra kontrasten och kanske göra de lite "varmare" så att färgerna framträder lite tydligare. Som de ser ut just nu är de lite gråa. Men gillar bildkompositionen, skärpan och uttrycket hos både människa och häst 🙂

Annons:
Smihlberg
11/11/15, 9:01 PM
#7

#6 tack så mycket 😊 jora nog är de redigerade allt, jag fotar alltid i raw format. Kikar du på dem från en PC? :) jag redigerar dem näligen i Mac och det är stor skillnad har ja upptäckt, if mellan min mac å min pc. Macen har väldigt trevlig kontrast å mer svärta tycker jag gentemot min pc där de ser mer grå ut. Sen kan vissa av mina raw filer se totalt underexponerade i min mac medan de ser bra ut u pc :) tack, väldigt nöjd med kompositionen själv :)

ljungensjenka
11/11/15, 10:42 PM
#8

Japp var inne på PC :) Men de såg mindre gråa utvisa telefonen så det verkar verkligen väldigt mycket på skärm etc. :)

Smihlberg
11/12/15, 2:48 AM
#9

#8 ja till och med där skiljer det, i min telefon är det oxå mera kontrast :) men det är nästan så att man fäller en tår när mn ser dem i min gamla pc hemma! Tacka vet ja Mac, värt pengarna :)

Upp till toppen
Annons: