Annons:
Etikett03-kritik-porträtt
Läst 2016 ggr
EricaDrugge
8/28/17, 3:30 PM

Kritik: Hästporträtt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Fotograferade min kompis valack i helgen och skulle va kul att få lite kritik på vad som är bra och vad man kan tänka på till nästa gång!

Första gången jag fotograferar häst med min nya Canon 6d med ett 24-105mm objektiv :)

Annons:
[134643]
8/29/17, 4:32 PM
#1

Väldigt söt häst! På första bilden ("halvkroppsbilden" på bara hästen) tänker jag att det kanske hade blivit bättre att antingen ha motivet lite närmre, eller längre ifrån (helkropp). Hästen känns lite "tung" på bilden som den är nu. Tänker att det beror på att man inte ser vart magen slutar, men att den ändå finns med så pass mycket i bilden att den blir för mycket mage. Om du förstår vad jag menar haha? Hade gärna sett lite mer luft till höger också. Men bild två och tre tycker jag är helt underbara! Hästens uttryck är klockrent, färgerna och kompositionen sitter jättebra. Kanske ljusa upp lite runt hästens ögon på bilden med människan? Men i alla fall, väldigt fina bilder, speciellt de sista två. Bra jobbat!

EricaDrugge
8/31/17, 4:12 PM
#2

#1 Tack^^ 
Den första va verkligen ögonblick då han blev lite rädd för nått och va på en stig med massor med träd framför så de blev inge bättre :)

Men tack så himla mycket :D

Upp till toppen
Annons: