11. Företagsamhet

Einar Andersson död

2017-10-26 22:28 #0 av: [Carpinus]1

Den världsberömde hästfotografen Einar Andersson har gått bort i en ålder av 91 år.

"Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra."                                                            (~Margaret Mead, amerikansk kulturantropolog.)

Anmäl
2017-10-27 08:32 #1 av: aneri

Ja han var en enastående  fotograf. Jag har två av hans fina böcker.  Hjärta

Anmäl
2017-10-27 08:37 #2 av: [Carpinus]1

#1 Jag hade den ena, men den gav jag bort till en som samlat hans årskalendrar från start.

Eftersom jag publicerat det här under "företagsamhet" så kan det möjligen vara av intresse att se hur hans kvarvarande produktion lanserats på marknaden i olika former efter att han avyttrat sin fotobyrå. Kanske någon som inspireras?

http://www.einarsbilder.se/einar-andersson

"Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra."                                                            (~Margaret Mead, amerikansk kulturantropolog.)

Anmäl
2017-10-27 10:13 #3 av: aneri

Tack för den länken. Nu köper jag en bricka med Järvsjöfax .Glad

Anmäl
2017-10-27 10:22 #4 av: [Carpinus]1

Kul! Det borde jag också göra... Skrattar

Egen amatörmässig bild på Faksen.

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.