Två frågor!
Hej!
Jag har en Cannon EOS 350D som jag har haft en del problem med.
Den överexponerar en del av de bilder man tar, bilderna blir nästar helt vita. Vi har lämnat tillbaka den till elgiganten där vi köpt den och de har i sin tur skickat kameran vidare till Canon. Vi lämnade in kameran den 9 maj i år och den juni fick vi en exakt lika dan lånekamera i stället. Den hade i ca 2,5 - 3 månader innan den gjorde exakt lika dant med bilderna, de blev nästan vita.
Jag har inte varit på någon inställning eller liknande då det var en lånekamera och knappt använd. Och att det är exakt samma med kamera nummer två…
Nu funderar jag på att byta kamera till aningen en EOS400D då jag har varit supernöjd med bilderna för övrigt eller en Nikon D40, kan den heta det?
Vad har ni för erfarenheter av dessa kameror??
Delad glädje är dubbel glädje :)

Jag har en Nikon D40, och den passar mig jättebra. Den är liten och har jätte lätta menyer så att man fattar vad man håller på med OCH den är billig ;) Jag testade och höll i en 400D men den passade inte riktigt mina händer, så jag valde en D40.
Om jag hade haft mer pengar hade jag nog köpt en annan kamera som man inte behöver köpa lika dyra objektiv till, men D40:n är helt okej och en jätte bra första systemare! :D
Åk till någon butik och testa att hålla i kamererna och kolla vilken som passar dina händer bäsr och så. Be personalen i butiken också berätta lite för och nackdelar med dom :)
Skickar med en bild som jag har tagit med D40:n
Ja men jag är inte intresserad av erbjudande. Jag tänker ju inte köpa en ny. Elgiganten får helt enkelt byta ut den som jag en gång köpt. Sen om jag får lägga till är en annan sak.
De jag ville veta var vad ni som har dessa kameror tycker? För och nackdelar? Vilken ska man välja och varför?

#3. Fast Elgiganten verkar ju inte varit överdrivet bra på att ge dig service om det strulat ända sedan i maj. Be att få pengar tillbaka och handla på ett ställe där de är måna om sina kunder.
#2 Tack, ska absolut be och få hålla i båda!!
#3 Nej, de kan man väl knappas påstå… Vi fick ringa och tjata i flrea veckor INNAN vi fick en lånekamera. Först så ville de inte låna ut en likadan, men minnet passade ju ingen annan… Sen när jag kom hem 50 innan min bror tod studenten och de skulle springa ut så hade de glömt att skicka med batteriet så jag fick själv gå å köta ett för 725:- och ladda så länge det gick.
Sen har vi tjatat hela sommaren på att få en kontaktperson på den elgiganten som vi lämnat in kameran på. Men nej, man måste ringa till deras 0771 nummer och prata med 50 olika varje gång. Så jag kan ju säga att det var den sista gången jag köpte nått på elgiganten i alla fall.
Så nu när vi tjataj om 350d fram och tillbaka så känns det inte så jättekul att få en tredje kamera. Lånekameran vill man ju nappt använda i fall det skulle hända något och det känns ju inte kul att lägga ut så mycket pengar på en kamera… Så därför är jag inne på att byta.
Har läst lite hr på forumet, de som har nikon gillar den bäste och de som har canon gillar de bäst.
En anledning till varför jag vill behålla canon är ju att jag köpt två objektiv som jag VET passar till canon, var kan man läsa i fall dessa passar till nikon??