Kopiera min bilder
Hej!
Jag fick just en mail från en kvinna, vars dotter och kompis jag har fotograferat på en tävling. Hon berättade om något som kallas "vision häst" i Värmdö. (Någon som vet vad det är?) Hon frågade iallafall om hon fick kopiera några bilder från mitt picassaalbum för att använda på deras hemsida, och ha kvar mitt namn och webbadress. Det är ju kass kvalité på de bilder och jag får ju fortfarande reklam.
Hur tycker ni jag ska göra? Känns lite fel att tillåta eftersom då kanske andra också vill kopiera min bilder i framtiden.
Jag hade sålt de bilderna som lågupplösta digitalbilder.
ronjanyman.se
Instagram: Ronnybonny
Jag bor i värmdö, och vision häst värmdö är en hemsida där det står allt om värmdös hästliv, vad som är på gång och nyheter osv :)
Adress. Visionhastvarmdo.se
Jag skulle sälja bilderna om jag var du
// Alexandra
Hästen är människans bästa vän <3
försöker gen =)
// Alexandra
Hästen är människans bästa vän <3
#0 En liten reaktion bara. Om bilderna har dålig kvalité är det väl ingen bra reklam direkt? Bara en tanke. Då är det ju bättre att ge henne bra bilder om du nu inte vill ta betalt för dom.
#5 Jag håller med, det känns ju bättre att få reklam med bilder med bra kvalité.
Nu har jag svarat, och skrev att hon inte fick kopiera dom, utan att hon får köpa dom. Skrev också att vi kunde komma fram till någon lösning, så dom kan göra reklam för mig eller liknande.