Kritik: Sommar&motljus

De två första bilderna faller mig mest i smaken även om hoven är kapad, de känns kraftfulla!
Sista bilden känns lite udda, hade man sett hästen från sidan så hade det nog sett bättre ut. Eller om hästen bara gått och betat.
Jag gillar att ryttaren har hjälm på sig!
Har du redigerat bilderna för att få dessa färger? Jag har försökt att få till något liknande men lyckas aldrig 
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
Måste även fråga, är du nöjd med ditt objektiv? Funderar på att köpa samma eller den nyare modellen
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

#5 Den bilden gillar jag bättre! Underbar!
Japp menar det objektivet, funderar på om jag ska köpa det eller ej :-) Ska testa mig fram lite i actions så kanske jag också får fram lika bra färger på mina bilder
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se

#6 Tack!
Ja, värt dom pengarna verkkligen! Ja gör det, devianiart har en massa:)
**
Några fler som har lust att slänga in en kommentar?**
Jag tycker bäst om den sista bilden. Kompostitonen känns bättre där. Jag saknar lite mer skärpa i de första bilderna.
I övrigt är det fina bilder och färgerna ger verkligen en drömlik känsla!

Häfitg och mkt annorlunda bild. Älskar den just för att den är annorlunda, unik!

Gud så fina! Actions, är det i photoshop? :)
/Celine
~
~www.sthlmsryttarna.blogg.se~
~Medrabetare på galopp
~Guldkustens kaninuppfödning~
Jag hade vilat ta bort handen som håller runt halsen på 1a bilden den gillade jag bäst. Häftiga kort som jag tycke var bra. Alltid kul o se såna här kort :)

Jätte fina bilder! Älskar ljuset! :) Skulle dock vilja ha bort eltråden i bakgrunden på sista bilden :)

Snyggt jobbat! Är det något slags filter du har på - eller hur får du de snygga färgerna? Såg att du skrev något om deviantart - är det en "brush" man kan ladda ned där eller? :D

Jättemysiga bilder! Får mig att tänka på sommaren. c: Det är väl hovarna och kanske stängslet om man tycker det stör.

#15 Actions? Jag har laddat ned en massa filer som heter "Actions" nu från deviantart - men vet inte hur man öppnar dem i PS? Kan man få lite hjälp? :)
Älskar bild #0 riktigt grym. Fast egentligen kan jag väl tycka att bilderna är lite väl manipluerade i färgerna, om du vill får du gärna visa en orginalbild, det hade jag gillat 
mvh http://johannafranssonfoto.blogg.se/
Medarbetare på Degus

Jag skulle verkligen vilja leka lite med dethära "Actions" - någon som skulle kunna hjälpa mig? Vore så tacksam :D

Hej tack så mycket alla
Fotade med 50mm så skyller väll lite på det att det blev problem med hovarna. Ska redigera bort staketet och se hur det blir utan!
Sök på devianart där har dom massa actions. Extrahera filerna sedan är det bara att öppna dom i photoshop, funktionsmakro heter det på svenska(?)

#20 Jag har laddat ned, extraherat.. Och så går de inte att öppna! Eller, jag dubbelklickar på filerna, och så kommer jag till Photoshop, men ingenting ändras liksom eller kommmer upp. Vad göööra?

#21 har du på engelska eller svenska ?
Actions anar jag att det heter på engelska, finns under filter(svenska) där funktionsmakron, då ska dom komma upp, tryck på dett funktions makro sedan på "play-knappen"
#21 Tryck på alt+F9. Bläddra sedan fram de actions du vill använda.
ronjanyman.se
Instagram: Ronnybonny

#24 Jaså, du har Elements. Då vet jag faktiskt inte.
ronjanyman.se
Instagram: Ronnybonny

Okej.. Någon annnan? Vore väldigt tacksam :)
Detta är bara en chansning, elements är ju en "nerbantad" version av ps, så just detta med actions kanske inte finns med och fungerar?
Sajtvärd för Djurfoto
www.mariekengren.se
#26 Tror det beror på vad det är för actions och vilken version av Elements du har. Testa att googla efter tips, jag hittade en kort text på Fotosidan om det, finns säkert mer utförligare beskrivningar om du letar runt lite.