Hästfoto iFokus

Hästfoto

Etikett: 09-fotoutrustning
Läst 978 ggr
Chew
0

Nikon d60

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hej! Ska köpa en ny kamera och undrar om Nikon d60 är bra för att fota hästar osv.? Glad Tacksam för snabbt svar!

Juicy
0

Jag har en D60 och tycker att det är en bra instegsmodell. Hitta en som inte gått så många exponeringar och är i övrigt är i bra skick eftersom de inte tillverkas längre.

Största nackdelen med huset är dock att den inte har inbyggd AF-motor och enbart 3 fokuspunkter. I övrigt en trevlig kamera.

ronjanyman.se
Instagram: Ronnybonny

Moalinn
0

Började med en D60 och tycker den är helt okej. Men varför inte köpa en nyare, kanske D3000 eller D3100 eller något som kanske kan ge liiite mer.

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Chew
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#1, Okej! Tack för svaret :) Har alltid beundrat dina bilder, har inte tänkt på att du haft en d60.

#2, Okej. Har en begränsning på max 2500kr, hittade en d60 för den summan så tänkte höra med de som visste om den var bra till just hästfoto för det mesta.

Moalinn
0

jaha, spelar ju egentligen ingen roll vilken kamera man har utan det är ju mer objektiven som spelar roll. :)

Medarbetare på Djurfoto

Chew
0

Har fått köpa en billig D60 i fint skick som är påväg till mig, någon som kan rekomendera ett objektiv som går att hitta lite billigare som är bra? :)

# Ah, vad använde du för objektiv till din D60? :)

Moalinn
0

Jag hade bara ett 18-55 och ett 70-300, men det beror ju helt på vad du ska ta för bilder och sånt (:

Medarbetare på Djurfoto

Soldottern
0

#6 Hästar oftast :)

Through the camera, i can do anything, everything is possible.

Cassandra.N - Soldottern.blogg.se

Moalinn
0

då är ju ett 70-300 bra om dom är längre bort, annars så vet jag inte riktigt faktiskt. jag är inte så bra på sånt där :p

Medarbetare på Djurfoto